Evo mojih odgovora, a sada idem pogledati cijenjene prijasnje odgovore
. Nadam se da ce ti koristiti.
Evo, odgovarati cu prije nego sto pogledam Bixove odgovore tako da mozda nesto i nadopunim, a mozda i odgovorimo isto pa ce to biti potvrda stege i jednoobraznog misljenja kakvo se mora odrzavati kod nas
MZ znaci Motorradwerk Zschopau, odnosno tvornica motora iz Zschopau-a. Zschopau je grad u bivsoj DDR (bivsoj Istocnoj Njemackoj) gdje su prije drugog svjetskog rata bili pogoni jedne od tada najjace i najpoznatije tvornice motocikala u svijetu DKW.
Povijest MZ-a je tesko reci ukratko, ali u najkracim mogucim crtama: spomenuta tvornica DKW nakon II. svjetskog rata dolazi (zbog geopoliticke situacije) pod protektorat Sovjetskih okupacionih snaga i bivsa tvornica jos kratko vrijeme djeluje pod nazivom DKW, pocetkom pedesetih u doba kolektivizacije i ostalih tadasnjih ideja nastaje IFA kombinat (preneseno na danasnje vrijeme nesto kao npr. PSA), I sredinom pedesetih se pojavljuje ime koje ostaje MZ.
Od tog vremena do devedesetih proizvodilo se desetak modela s dvotaktnim motorima kubikaze 125, 150, 175, 250 ccm, a nakon devedesetih (ujedinjenja Njemacke) pocinje proizvodnja cetverotaktnih motora kubikaze do 1000ccm.
Glavna znacajka kroz povijest su bili svjetski uspjesi u motosportu tokom sedesetih godina, ali zasigurno najveca znacajka ovih motora osim sportskih uspjeka je motorizacija radnika, celjaka i intelektualaca “Istocnog” bloka tokom Sovjetske vladavine iza “Zeljezne zavjese”.
U Hrvatskoj MZ klub postoji, ali djeluje nelegalno odnosno u ilegali tako da je to nepostojeci klub. Zbog cega nije legalan kao ostali klubovi? S jedne strane zato sto nam je nepotrebna birokracija i bavljenje papirologijom suvisno, a s druge strane ukoliko se zelimo uclaniti u neki savez zelimo da taj savez zastupa nase interese, a nase interese mozemo zastupati mi sami. S druge strane, djelujemo djelomicno pod kapom Oldtimer Kluba “Stari kotaci” iz Strmca kod Samobora pa to smatramo potpuno dovoljnim sto se tice formalnog udruzivanja u klub.
Naravno, i zene voze MZ, a cesto znamo reci da smo klub s najvecom zenskom populacijom, ako nisu za volanom, onda nas grle sa straznjeg sjedista i tipkaju po forumu
Forum je okupljaliste ljubitelja ove marke, a to znaci ne samo voznje, jer se moze voziti na bilo kojem motoru, a tko se zeli voziti na eMZi to znaci da je clan istinski ljubitelj, a ne pomodni sudionik moto svijeta.
Forum je nastao prije od prilike dvije godine i u to vrijeme je okupio dvjestotinjak clanova, a od toga jedno pedesetak stalnih koji su tokom vremena pomazuci jedan drugome savjetima, zezancijom, raznim neobaveznim razgovorima, pa cak i cyber proslavom prve godisnjice, ali i mnogim sretnim i nesretnim trenutcima koje su clanovi dozivjeli i podijelili s drugima, postali u neku ruku cyber prijatelji. Naravno da je to druzenje preraslo prvo u okupljanje na picu, a zatim i kolektivnim odlaskom na moto i oldtimer druzenja.
Organizirali smo i prvi MZ susret i na neki nacin smo si postali mala cyber obitelj vlasnika i ljubitelja nepopularnih motora
Nasi clanovi su starosti od 15-oko 60 godina, od ucenika do visokoobrazovanih ljudi, od pocetnika u moto svijetu do povratnika u MZ svijet (koji su nekada vozili MZ, prosli razne motore i opet se vratili eMZi), neki od nas ih voze kao prvi i jedini motor, neki imaju bogatu kolekciju raznih motora, a vole i MZ, dakle jedna raznolika, svestrana i mogu reci kvalitetna skupina ljudu koja ima svoju iskrenu ljubav prema strojevima ove vrste.
Oldtimeri su kako i samo ime kaze “starodobna vozila”. Inace da bi vozilo postalo oldtimer, mora biti starije od 30 godina, no u okolnostima kada se proizvodio dvotaktni MZ, smatram da je i krajem proizvodnje u devedesetim MZ bio oldtimer jer je to i tada bila stara (ali provjerena) koncepcija motora.
Kako su danas vecinom svi dvotaktni MZ motori blizu 30 godina starosti, a i s obzirom na koncepciju motora, oni definitivno (a skoro i formalno) spadaju u kategoriju oldtimera. Mnogima mozda jos ne djeluju kao oldtimeri, ali mnogi ce reci da ficek, spacek ili buba nisu oldtimeri. Mozda imaju takvo misljenje jer su dugo u proizvodnji i jos su na cestama. To u stvari pokazuje jednostavnost i izdrzljivost tih strojeva, a samim time i njihovo cvrsto pozicionirano mjesto na oldtimerskoj sceni, odnosno cvrsto ukorjenjeno mjesto medju vozilima koji su mijenjali svijet i doveli motorizaciju do ovog nivoa koji danas imamo.
To su vozila bez kojih jednostavno auto-moto svijet danasnjice ne bi bio ovakav kakav je danas.
Registracija i tehnicki ne predstavljaju problem tehnicki ispravnim vozilima, tako da nasi motori regularno prolaze tehnicki ukoliko su odrzavani, znaci isto kao svako drugo vozilo.
Jedini problem moze biti oko legalizacije vozila kojima su papyri zagubljeni, ali to je druga prica.
Dijelovi se vecinom nabavljaju u Madjarskij, ali jos uvijek postoji mogucnost nabavke kod nas po nekim zaboravljenim skladistima. Dijelovi se rade i u Njemackoj, Indiji, Turskoj… tako da se nadamo da nece biti prevelike nestasice dijelova.
Zasto MZ? Vjerujem da svatk ima neku drugu pricu, ali istu ljubav i osjecaj. To je zvuk, miris, udobnost… jednostavno ako to volite ne treba vam objasnjavati. Ako ne volite, mogu oblasnjavati do prteksutra i necu vas nagovoriti.