Postano: sub lis 03, 2009 7:32 am
ZBILJA JE TOMOS BIO SAN MZ tekst:ante radić foto:arhiva
Jedna od najstarijih tvornica motocikala proizvodila je za Reichwerh i Wermacht, njeni dvokotaći bili su omiljeni u socialističkim državama, ali u tranziciji crno joj se piše Tko se ne sječa legendarnih MZ-jaca vjerojatno nije odrastao u doba bivše države. Desetlječima je to bil vrhunac motociklističke tehnike koji se mogao kupiti u jugoslavenskim trgovinama. MZ je bio san tisuća tinejđera koji su jahali tomose. Najpoznatiji modeli bili su iz serije 125/150 i 250, s prefiksom ES,ETS,TS i ETZ. MZ je među rijetkima proizvodio i motocikle s bočnom prikolicom. Na našim cestama vozili su ih nadaleko poznati pekari. Osobno sam više puta okusio perece iz bočne "emzine" prikolice. Dobro su mi se urezali u pamčenje. Povjest tvornice iz Zchopaua počinje daleke 1907 kada je Dane Jorgen Skafte Rasmusser osnovao tvornicu bicikala. Već 15 god kasnijeproizveden je i prvi motor koji je korišten u prvom svjetskom ratu (Reicwehr) Do 1931 prodano je više od 650.000 dvotaktnih motora. Uoči drugog svjetskog rata Njemačka voiska naredila je proizvodnju motocikla i djelova samo za ratne svrhe. Nakon rata Rusi su tvornicu sravnali sa zemljom, a strojeve su zapljenili rusi. Godinu dana kasnije poćinje proizvodnja djelova. Već tri godina kasnije odlazi RT 125 koji je bio IZNIMNO popularan,jednostavan motocikl. Također bio je i mnogo pouzdan što su korisnici dakako cjenili. Zrakom hlađen zapremine123ccm razvijao je 5 KS, težine 78 kg i postigao je krajnju brzinu od 78 km/h što je za ono vrijeme bio izuzetan uspjeh.. Bio je toliko popularan da je i H.D i Yamaha uzeli njegovu koncepciju.Godina 1970 svakako je ključna za tvornicu. tada je s trake sišao 1 000 000 primjerak motocikla(es-a). Tome je u čast izdana posebna serija ETS 250 Trophy. Trinaest godina kasnije je pušten vrlo popularan model MZ etz. Radi se o motociklu zapremine 249ccm zrakom hlađen i sa brzinom od 130km/h. Krajem 90 točnije 1997 MZ je okrenuo novu stranicu. Potpuno novi suvremeni model Skorpion,, Baghira i Masiff činili su vrh ponude. Jedan od posljednih modela MZ 1000 S opremljen dvocilindarskim motorom bio je odličan proizvod. Pouzdanost je dokazao na 24-satnoj utrci izdrživosti na German Speedweeku u Ocherslebenu. Može se podičiti titulom prvog dvocilindraša kojemu je to uspilo. Na žalost emzejcima je odbrojeno. Njemačka tvornica MZ koja je 1922 godine proizvodila motocikle zatvorit ce vrata krajem 2008. Tvornica je od 1996 god u večinskom vlasništvu Malezije. "loše poslovanje" i nenadmašna borba s konkurenciom s Dalekog istoka dovela je tvornicu do kraja. Tvornica bi trebala biti zatvorena 31 prosinca. Jedina preostala marka u Njemačkoj ostat će BMW
Jedna od najstarijih tvornica motocikala proizvodila je za Reichwerh i Wermacht, njeni dvokotaći bili su omiljeni u socialističkim državama, ali u tranziciji crno joj se piše Tko se ne sječa legendarnih MZ-jaca vjerojatno nije odrastao u doba bivše države. Desetlječima je to bil vrhunac motociklističke tehnike koji se mogao kupiti u jugoslavenskim trgovinama. MZ je bio san tisuća tinejđera koji su jahali tomose. Najpoznatiji modeli bili su iz serije 125/150 i 250, s prefiksom ES,ETS,TS i ETZ. MZ je među rijetkima proizvodio i motocikle s bočnom prikolicom. Na našim cestama vozili su ih nadaleko poznati pekari. Osobno sam više puta okusio perece iz bočne "emzine" prikolice. Dobro su mi se urezali u pamčenje. Povjest tvornice iz Zchopaua počinje daleke 1907 kada je Dane Jorgen Skafte Rasmusser osnovao tvornicu bicikala. Već 15 god kasnijeproizveden je i prvi motor koji je korišten u prvom svjetskom ratu (Reicwehr) Do 1931 prodano je više od 650.000 dvotaktnih motora. Uoči drugog svjetskog rata Njemačka voiska naredila je proizvodnju motocikla i djelova samo za ratne svrhe. Nakon rata Rusi su tvornicu sravnali sa zemljom, a strojeve su zapljenili rusi. Godinu dana kasnije poćinje proizvodnja djelova. Već tri godina kasnije odlazi RT 125 koji je bio IZNIMNO popularan,jednostavan motocikl. Također bio je i mnogo pouzdan što su korisnici dakako cjenili. Zrakom hlađen zapremine123ccm razvijao je 5 KS, težine 78 kg i postigao je krajnju brzinu od 78 km/h što je za ono vrijeme bio izuzetan uspjeh.. Bio je toliko popularan da je i H.D i Yamaha uzeli njegovu koncepciju.Godina 1970 svakako je ključna za tvornicu. tada je s trake sišao 1 000 000 primjerak motocikla(es-a). Tome je u čast izdana posebna serija ETS 250 Trophy. Trinaest godina kasnije je pušten vrlo popularan model MZ etz. Radi se o motociklu zapremine 249ccm zrakom hlađen i sa brzinom od 130km/h. Krajem 90 točnije 1997 MZ je okrenuo novu stranicu. Potpuno novi suvremeni model Skorpion,, Baghira i Masiff činili su vrh ponude. Jedan od posljednih modela MZ 1000 S opremljen dvocilindarskim motorom bio je odličan proizvod. Pouzdanost je dokazao na 24-satnoj utrci izdrživosti na German Speedweeku u Ocherslebenu. Može se podičiti titulom prvog dvocilindraša kojemu je to uspilo. Na žalost emzejcima je odbrojeno. Njemačka tvornica MZ koja je 1922 godine proizvodila motocikle zatvorit ce vrata krajem 2008. Tvornica je od 1996 god u večinskom vlasništvu Malezije. "loše poslovanje" i nenadmašna borba s konkurenciom s Dalekog istoka dovela je tvornicu do kraja. Tvornica bi trebala biti zatvorena 31 prosinca. Jedina preostala marka u Njemačkoj ostat će BMW