Stranica: 1/1.

Postano: pet lis 28, 2011 10:14 pm
Postao/la Svejk
Kratka povijest u natuknicama :)

RAZVOJ MOTOCIKLA MZ 1956-1990

1956 god 6,5 miliuna maraka košta uvođenje novog znaka,marketinški odjel ulaže napore da uvjeri kupce da novi brand ¨MZ¨ ,sa stiliziranim znakom dijamanta i dalje objedinjuje vrline DKW motocikala
Sijećanj 1956 novi amblem nose RT125/2 i BK 350
Juni 1956 rađa se serija ES250, prvobitno sa 12,5 KS a poslije 1957 sa 14,25 KS pri 5100 okr/min,ukupna prizvodnja 150 326 komada
U prosincu se nastavlja i proizvodnja „manjeg“brata ES175,na kome je smanjen provrt ali je hod klipa ostao isti,250 je imao cijenu 3010 DM,dok je slabiji 175 koštao 2475 DM,no ES je prizveden u manjoj seriji od 43 222 kom
Prizvodnja se nastavlja kontinuirano ,a stručnjaci iz Laipziga projektiraju prikolicu za ES 250 zvanu „superelastic“
1958 RT125 dobija kočnice većeg promjera,a ES 250 poboljšan ispušni sustav
Ožujak 1959 gasi se proizvodnja modela BK 350 poslije 42 398 primjeraka,motocikl je imao problema sa uvijanjem šasije,bilo je naznaka za pokretanje prototipa BK 351 ali se od toga odustalo.za razliku od RT125/3 koji je godinu dočeko sa minimalnim povećanjem performansi (sa 6KS na 6,5) ali sa povećanim okretnim momentom sa 0.87/4000 na 0,96/3600 okr. Te mjenjačem sa 4 brzine i cijenom uvećanom za samo 45DM.Potražnj za ovim modelom i dalje vanredno visoka.
1959 sa radom počinje MZ sport odjel zadužen za izradu malih serija trkaćih i off-road modela za utrke,temeljenih na modelima ES175 G i ES 250, no ti motocikli su bili nedostižni za „obične“ građane,a svojim dizajnom i performansama su bili godinama ispred svog vremena
1961 MZ razvija najbrži dvotaktni motor na svijetu do 125ccm
U Jugoslaviju prvi motocikli RT125 stižu 1956 godine 50kom,1957 130 kom,1958 god 275kom,1959god 310 kom,1960god 445kom,i 1961 god 300 kom
Za usporedbu Finska u razdoblju od 1951 – 1962 uvozi 10 547 kom RT125
Prizvodnja RT 125 po modelima
RT125 1949 – 1954 30 038 kom
RT125/1 1954 – 1955 34 100 kom
RT125/2 1956 – 1959 113 275kom
RT125/3 1959 – 1962 133 310 kom
RT125/4 1964 – 1965 4900 kom
Od siječnja 1962 izlazi pojačana verzija ES300, sa povećanim provtrom (72mm)zadužena da olakša vuču prikolice,a snaga mu je 18,5 KS,no prizvodnja se gasi već 1966god nakon 7786primjeraka
ES 175 i ES250 dobijaju skoro identićan izgled,kromirana ogledala,a snaga se povećava na 12 i 16 KS
1964 na zahtjev odjela za izvoz prizvodi se RT125/4 iako su nasljednici ES125 i 150 u punom zamahu prizvodnje,osim kapaciteta su potpuno identićni i „izvlaće“ 8,5 i 10 KS,zanimljivo je da su to motocikli koji prvi na svijetu imaju asimetričan svjetlosni snop i „ablendovanje“
Potražnja za ES300 potpuno opada,tako da će od 1967 zapremina od 250 ccm biti maksimum u ponudi DDR-a
Poslije 1967 god snaga ES250/2 se penje na 17,5 KS,dobiva veća rebra za bolje hlađenje,gumene nosaće za smanjenje vibracija na motoru,nove amortizere i ispušnu cijev
ES250/2 se prizvodi do 1/1973,a ES150/1 se nastavlja prizvoditi do 1978god
1969 poćinje prizvodnja MZ ETS250 po mnogima najljepši MZ,pogonski agregat je gotovo nepromjrnjrn od ES-a,izmjenjena vilica,22litarski spremnik Buffalo,18inčni prednji i 16 stražnji točak.Cijena visokih 3280DM,prizvedeno tek 16 266 komadaa slabiji modeli u još manjoj seriji.No ovi modeli su se prodavali u 65 zemalja,te je ovo MZ koji je sa više od 50% išao u izvoz.
1973 pojavljuje se TS250,sa novom vilicom,dvije varijante(visoki i niski upravljač)gimeni ublaživaći vibracija između cilindra i rame,snage 19KS i omjera podmazivanja 1 : 50
1975 prizvodnja dostiža vrhunac od 90 000 kom
1976 renovirani 250/1 TS ,horizontalna rebra cilindra,5 brzina,de lux verzija košta 3322DM
Travanj1981 novi top model u Zschopau, ETZ250.18 inčni točkovi,kutijasti profil okvira bez potpornja,12V instalacija s alternatoromi prednjom disk kočnicom te H4 svijetlom (de lux verzija)osnovni koncept mašine zadržan ali ona sad ima 21KS i mogučnost narudžbe odvojenog podmazivanja,no zbog ekonomskih razlogacijena je spram prethodnog modela 1000DM veća.
Oznaka MZ po prvi put povezana sa znakom IFA te izrađana u obliku naljepnice a ne amblema,a njihovo uparivanje simbolizira liniju koja označava 2 milijuntni motocikl prizveden od 1950 god do tada
Lipanj 1984 nijedan MZ ne izlazi iz tvornice bez disk kočnice
1985 izlazi mali ETZ125/150, nakon 23 godine po prvi put sa pet brzina,bez centralnog nosaća rame ,sa disk kočnicom
14.12.1988 prvi ETZ251 su u začetku,mašina je prebačena u manje kućište,stražnji toćak je 16 cola,motocikl je okretniji i ima niže težište ali dizajn nije prošao bez kritike
Zbog političkih previranja od 09.11.1989. knjiga naruđbi je prazna a prizvodnja se zaustavlja na 68 259 kom
Sredina 1990 pojavljuje se MZ 301sa slabim uspjehom na tržištu,era 2T motora velike zapremine je na zalazu,prizvodi se svega 2223 komada
Jesen 1990 pokušaj ugradnje Rotax 500 mašine no likvidacija poduzeča je izvjesna, prizvedeno 1036 kom
1997 pogoni se sele u Istambul ,MZ nastavlja život pod imenom Kanuni (veličanstveni) i prizvodi se negdj do 2004 god.
Izvinjavam se za eventulne greške pri prijevodu ili netočnosti,zahvala drugu Mihalički na posuđenim knjigama 

Postano: pet lis 28, 2011 10:21 pm
Postao/la ernesto
Premjestio sam post u novu temu, zanimljivi podaci :D . Bilo bi odlicno cijelu ovu pricu ponoviti sa popratnim slikama :D :D .

Postano: sub lis 29, 2011 7:39 pm
Postao/la Svejk
Jedino su mi se kod copy-paste izgubile natuknice :?

Postano: sub lis 29, 2011 10:12 pm
Postao/la ernesto
Nema veze, ako mislis na ove kvadratice, sve se kuzi.