Stranica: 1/4.
NSU
Postano: uto sij 17, 2012 7:55 pm
Postao/la ernesto
Ma NSU je zasluzio svoju temu
.
Evo Krpin prilog temi ove velike firme. U stvari u proizvodnji motcikala jedna od najvece tri (BMW, DKW, NSU) predratne svjetske i poslijeratne zapadno europske firme. Sezdesetih pocinju puhati drugi vjetrovi i NSU potpada pod VW.
Inace poceli su sa strikacim masinama „Neckarsulmer Strickmaschinen Union“, bili jedna od najvecih i najznacajnijih firmi u auto/moto industriji i zavrsili s epohalnim projektima koji su bili izutetne inovacije u motorizaciji i portosili novce. Od te tvornice se vuku korijeni za "sarajevske Golfove".
U stvari tocnije dio ide pod Auto Union (Audi), a kako je jedan od najprestiznijih civilno-sportskih automobila NSU proizvodnje bio NSU TT, to ime sada nosi mali sportski Audi TT.
Evo prilog kojeg je Krpa nasao:
stavit ču ovo tu
nije bison al je nsu
http://www.youtube.com/watch?v=cfype9FIEl8
Postano: sri sij 18, 2012 2:18 pm
Postao/la ernesto
Evo da bas rubrika ne stoji prazna, NSU proizvodi motore od 1901, tu su neki poznatiji modeli koji mi sada padaju na pamet, uglavnom poslijeratni:
Pony
Osl
ZDB
Quick
Kettenkrad (ratni model s uglavnom Opelovim motorom, ko ne zna kako izgleda neka potrazi, nece mu biti zao za otkrice
)
Poslijeratni modeli:
Konsul
Quickly
Max
Maxi
Fox
Lux
Lambretta
Prima
Ako se nekome da neka potrazi fotke
.
Postano: sri sij 18, 2012 3:06 pm
Postao/la Krpa
pony
osl
zdb
quick
kettenkrad
moj najdraži
konsul
quickly
maxi
maxi
fox
lux
lambretta
prima
Postano: sri sij 18, 2012 3:35 pm
Postao/la Krpa
Postano: sri sij 18, 2012 3:41 pm
Postao/la Krpa
Postano: sri sij 18, 2012 5:12 pm
Postao/la ernesto
Gore su dva Maxi-ja, kod nas su popularni pod imenom Pretis. Tu je Max
Uploaded with
ImageShack.us
Inace svi ti motori uglavnom imaju po nekoliko podvrsta o kojima cemo mozda jednom malo popricati, interesantno je da je Quickly koji se proizvodio prije i poslije rata imao musku i zensku verziju, Lambretta je preuzeta od talijana pa je licenca nasljednika poslije prepustena Yugi, temelji ovih poslijeratnih motora velike kubikaze su u stvari evoluirali od prijeratnih engleza (OSL je nasljednik D-rad tvornice)...itd.
Uglavnom, respektabilna tvornica u svoje doba, a kao sto sam rekao u uvodnom postu, to je bila jedna od najvecih tvornica u svoje doba, a ta velicina i popularnost se sada u stvari ne moze usporediti s niti jednim danasnjim proizvodjacem. Sada je puno vise proizvodjaca, a mislim da su motori u nekakvom prosjeku manje zastupljeni nego u ono doba.
Postano: sri sij 18, 2012 10:36 pm
Postao/la MatejT3
Predivna tema
Nego, zasto je NSU ako je bio tako dobar u to vrijeme, propao?
Postano: sri sij 18, 2012 10:51 pm
Postao/la ernesto
Znao sam da je ovo tema za tebe
.
Dal je tu pitanje politike ili neceg drugog, ne ulazim u to. Glavni problem je bio (sto se motora tice) opci pad kupovine motora u sezdesetima jer su auti postali dostupniji, znaci veliki pad prodaje, a sto se tice firme NSU, velika ulaganja u projekt Wankel motora i automobila koji ih je zvanicno pokopao RO80.
Auto je u principu bio (recimo to tako) ispred svojeg vremena, a velika ulaganja u Wankel motor (rotacioni motor koji se vrti u jednom cilindru s time da unutarnji rotor radi tri "cilindra"-najjednostavnije objasnjeno) su u principu pokopala firmu jer taj motor nije uspio zazivito. Uz malu kubikazu i lagani motor razvijao je veliku snagu, s time i veliku toplinu i kratki vijek trajanja motora.
Daljnji razvoj je kasnije radila Mazda i sada neki njihovi modeli (RX-8 ) imaju te motore, unaprijedjene ali nisam upucen dal su i kako rijesili probleme koji su pokopali NSU. Uglavnom masina se razvijala preko trideset godina.
Postano: sri sij 18, 2012 11:10 pm
Postao/la MatejT3
Citao sam dosta od RO80,a li nisam znao da ih je on "pokopao"
Zapravo jedna greska ih je stajala "zivota", brutalno zvuci
Svojevremeno se jedan Ro80 prodavao u Sisku, vidio sam oglas na njuskalu, ne znam dali je bila neka sala.
Nadam se da nece smetati par slika ovog predivnog auta
I evo jedna zanimljiva stranica:
http://www.ro80.nl/francemain/nsu_ro_80fRANCE.htm
Postano: sri sij 18, 2012 11:19 pm
Postao/la ernesto
Da, velika lova je ulozena u razvoj, dal je to glavni razlog ili je jos nesto bilo u pitanju (ujedinjenje s VW ili Auto Unionom) ne znam, ali mislim da je sluzbeni razlog RO80.
Dal se neki prodavao u Sisku ne znam, ali koliko imam informaciju dva komda su bila kod nas. Jedan je kupljen u Italiji navodno na otpadu i taj je u Tehnickom muzeju, za drugog u losem stanju sam cuo ali nemam nikakve informacije o njemu.
Postano: sri sij 18, 2012 11:33 pm
Postao/la fakedeath
taj sam vidio u teh. muzeju i zagledo sam se koliko ima kw za tadašnje aute stvarno mi se svidio...
Postano: sri sij 18, 2012 11:53 pm
Postao/la ernesto
A jos da znas kako je tamo despio
. Jednom kad se nadjemo uzivo
.
Postano: čet sij 19, 2012 12:45 am
Postao/la fakedeath
dogovoreno, ja od pive ne bježim
Postano: čet sij 19, 2012 12:48 am
Postao/la ernesto
Dogovoreno, sam me podsjeti
. A poslije ja zovem drugu pivu
.
Postano: čet sij 19, 2012 9:15 am
Postao/la spoofy
Navodno je bio problem s dihtanjem rotora i motori nisu izdržavali više od 50 000 km. Trebalo je pričekati da tehnologija napreduje i da se to riješi.
Svojedobno je kružila priča da je NSU odustao od moto trka jer jednostavno više nisu imale smisla pošto su pobjeđivali iz godine u godinu, n o mislim da je to više mit jer koja firma bi se odrekla takve reklame.