Gas.

Problemi za koje nema kategorija, ili ne znate u kojoj kategoriji bi postavili svoj problem s motorom

Moderator/ica: deep

Avatar
zweitakt
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 1973
Pridružen/a: ned ožu 15, 2009 10:25 am
Lokacija: Karlovac -Zadobarje

Post Postao/la zweitakt » uto ruj 01, 2009 7:31 pm

sam da nadodam, ak je plovak dobro naštelan, može bit da je šupal, pa ti opet ne zatvara, provjeri dali ima goriva u plovku, ak ima onda je šupal, isto tak provjeri jel pliva u benzinu. raskopaj cijeli fergazer i operi ga u čistom benzinu i dobro ga ispuši, normalno i dizne

Avatar
darx
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 1950
Pridružen/a: sub kol 29, 2009 9:46 pm

Post Postao/la darx » uto ruj 01, 2009 8:27 pm

e ako slučajno, SLUČAJNO nije plovak probaj ga upaliti bez auspuha, a ak neće jbg.



„MZ (Motorrad und Zweiradwerk) niemals stirbt, lebt sie für immer. So müssen versuchen, ewig zu leben!“__/__“ Ko se mača laća lakukaraća

Mikygs
Pripravnik foruma
Postovi: 88
Pridružen/a: čet srp 23, 2009 7:29 pm

Post Postao/la Mikygs » uto ruj 01, 2009 8:48 pm

darx je napisao/la:e ako slučajno, SLUČAJNO nije plovak probaj ga upaliti bez auspuha, a ak neće jbg.



„MZ (Motorrad und Zweiradwerk) niemals stirbt, lebt sie für immer. So müssen versuchen, ewig zu leben!“__/__“ Ko se mača laća lakukaraća
Probao sam danas,kad sam rastavio cilindar pa kad sam ponovno sastavio probao paliti bez filtera i auspuha i nista.

Avatar
Stari lisac
Generalisimus
Postovi: 811
Pridružen/a: čet srp 09, 2009 8:14 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Gas.

Post Postao/la Stari lisac » uto ruj 01, 2009 11:01 pm

Mikygs je napisao/la:Ovako,osposobio sam MZ-a i pali sad.
Ali,kad ga upalim i dadem npr. puni gas on primi gas i onda kao da ne dajem gas i onda odjednom ga opet dobije i tako u krug.
U cemu je problem?
Sve sam procitao, i moze svasta da bude. U principu ako prilikom rada motora nije doslo do nekog loma, zveketa i slicnih neuobicajenih zvukova , mogu biti samo dve stvari. Ili je problem sa strujom, ili je problem sa gorivom.
Iz ovog citiranog posta se ne vidi sta se pre desavalo sa motorom ? Osposobljen je ali posle kakvog kvara, mozda je nesto lose uradjeno. Ako sumnjas na karburator, najjednostavnije ti je ako imas neki isti MZ u blizini ( koji je ispravan ) da zamolis vlasnika da sa njegovog motora skinete karburator i probate na tvom. Ako tvoj motor proradi - znas u cemu je problem. Ako ne proradi - znaci nije karburator.
Sto se struje tice - prvo proveri tacku paljenja da li je tamo gde treba da bude u GMT ( uzmes probnu lampu i jedan kraj zakacis na masu, a drugi na platinska dugmad ili na kondenzator ) . Skines svecicu i tu uvuces odvrtac, das kontakt i polako okreces radilicu i lampa treba da se upali par milimetara pre GMT. Ako je tako - OK. Ako nije treba da probas da podesis platine ili pretpaljenje. Ako je razlika prevelika - skini alternator, pa proveri da li je rotor dobro naseo na radilicu ( kajlu ) i da li je breg pravilno postavljen na rotor ( uzubljen ) . Ako je to sve OK , onda pogledaj kad ga upalis ( sa skinutom deklom ) da li varnice platine. Ako varnice promeni kondenzator. Ako ni to ne pomogne probaj da otkacis + zicu sa akumulatora, a umesto nje stavis drugu zicu koju povezes na bobinu ( na kontakt 15 ) . Ako motor tad dobro radi verovatno je problem u regleru, jer hoce da se desava da regler " poludi ", pa se to pokazuje u losem radu motora. Onda kod elektricara da resi problem . I na kraju mozes da probas i da stavis neku drugu bobinu ( moze i od kola za probu ), pa da vidis sta ce biti .
Takodje proveri i gas sajlu i rucicu gasa , mozda i to zeza .
Dok curi - dobro je - znaci da ima ulja
Mazano ne skripi - kazu stari ljudi
[img]http://s18.rimg.info/48e1877f1704ff812f ... d9.gif[img]

Avatar
Ante250
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 3266
Pridružen/a: pet ožu 21, 2008 6:52 pm
Lokacija: Zagreb - Dubrava

Post Postao/la Ante250 » uto ruj 01, 2009 11:18 pm

svaka asčt, Stari lisac zna šta priča, sve napravi kako ti je čovijek reko, sigurno će prraditi :wink:
niža, niža, graba, plot pa hiža

Avatar
zweitakt
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 1973
Pridružen/a: ned ožu 15, 2009 10:25 am
Lokacija: Karlovac -Zadobarje

Post Postao/la zweitakt » sri ruj 02, 2009 9:59 am

Ante250 je napisao/la:svaka asčt, Stari lisac zna šta priča, sve napravi kako ti je čovijek reko, sigurno će prraditi :wink:
još da navrati deep i napiše kaj, ma emza bu se prestrašila i sama se popravila :)

Avatar
Ante250
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 3266
Pridružen/a: pet ožu 21, 2008 6:52 pm
Lokacija: Zagreb - Dubrava

Post Postao/la Ante250 » sri ruj 02, 2009 11:17 am

zweitakt je napisao/la:
Ante250 je napisao/la:svaka asčt, Stari lisac zna šta priča, sve napravi kako ti je čovijek reko, sigurno će prraditi :wink:
još da navrati deep i napiše kaj, ma emza bu se prestrašila i sama se popravila :)
da slažem se :wink:
niža, niža, graba, plot pa hiža

Mikygs
Pripravnik foruma
Postovi: 88
Pridružen/a: čet srp 23, 2009 7:29 pm

Re: Gas.

Post Postao/la Mikygs » sri ruj 02, 2009 11:43 am

Stari lisac je napisao/la:
Mikygs je napisao/la:Ovako,osposobio sam MZ-a i pali sad.
Ali,kad ga upalim i dadem npr. puni gas on primi gas i onda kao da ne dajem gas i onda odjednom ga opet dobije i tako u krug.
U cemu je problem?
Sve sam procitao, i moze svasta da bude. U principu ako prilikom rada motora nije doslo do nekog loma, zveketa i slicnih neuobicajenih zvukova , mogu biti samo dve stvari. Ili je problem sa strujom, ili je problem sa gorivom.
Iz ovog citiranog posta se ne vidi sta se pre desavalo sa motorom ? Osposobljen je ali posle kakvog kvara, mozda je nesto lose uradjeno. Ako sumnjas na karburator, najjednostavnije ti je ako imas neki isti MZ u blizini ( koji je ispravan ) da zamolis vlasnika da sa njegovog motora skinete karburator i probate na tvom. Ako tvoj motor proradi - znas u cemu je problem. Ako ne proradi - znaci nije karburator.
Sto se struje tice - prvo proveri tacku paljenja da li je tamo gde treba da bude u GMT ( uzmes probnu lampu i jedan kraj zakacis na masu, a drugi na platinska dugmad ili na kondenzator ) . Skines svecicu i tu uvuces odvrtac, das kontakt i polako okreces radilicu i lampa treba da se upali par milimetara pre GMT. Ako je tako - OK. Ako nije treba da probas da podesis platine ili pretpaljenje. Ako je razlika prevelika - skini alternator, pa proveri da li je rotor dobro naseo na radilicu ( kajlu ) i da li je breg pravilno postavljen na rotor ( uzubljen ) . Ako je to sve OK , onda pogledaj kad ga upalis ( sa skinutom deklom ) da li varnice platine. Ako varnice promeni kondenzator. Ako ni to ne pomogne probaj da otkacis + zicu sa akumulatora, a umesto nje stavis drugu zicu koju povezes na bobinu ( na kontakt 15 ) . Ako motor tad dobro radi verovatno je problem u regleru, jer hoce da se desava da regler " poludi ", pa se to pokazuje u losem radu motora. Onda kod elektricara da resi problem . I na kraju mozes da probas i da stavis neku drugu bobinu ( moze i od kola za probu ), pa da vidis sta ce biti .
Takodje proveri i gas sajlu i rucicu gasa , mozda i to zeza .
Ovako,probao sam ovo prvo sto si rekao da provjerim tocku paljenja i to je OK.
Varnice nemogu provjeriti jer nemogu upaliti vise.
I probao sam otkaciti + zicu sa akumulatora i staviti zicu sa kontakta 15 na + akumulatora i opet nemogu jer tako ne baca iskru na svjecicu.
I da,rastavljao sam karb,dizne dobro propuhao,plovke i ostalo.
I dalje nemogu upaliti :(

Avatar
Stari lisac
Generalisimus
Postovi: 811
Pridružen/a: čet srp 09, 2009 8:14 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Gas.

Post Postao/la Stari lisac » sri ruj 02, 2009 2:35 pm

Mikygs je napisao/la:
Ovako,probao sam ovo prvo sto si rekao da provjerim tocku paljenja i to je OK.
Varnice nemogu provjeriti jer nemogu upaliti vise.
I probao sam otkaciti + zicu sa akumulatora i staviti zicu sa kontakta 15 na + akumulatora i opet nemogu jer tako ne baca iskru na svjecicu.
I da,rastavljao sam karb,dizne dobro propuhao,plovke i ostalo.
I dalje nemogu upaliti :(
Ocigledno imas problema sa instalacijom . Probaj sledece : Vratis sve na svoje mesto, skines svecicu, zakacis je na kabel od bobine, stavis je na cilindar, das kontakt i malim odvrtacem otvaras i zatvaras platine - mora ti baciti varnicu ako je bobina ispravna. Odvrtac drzi za drsku da te ne bi udarila struja. i ako te udari - nije strasno, al je neprijatno .
Takodje daj napisi sta je bilo sa motorom pa si ga morao " sredjivati " ?
Dok curi - dobro je - znaci da ima ulja
Mazano ne skripi - kazu stari ljudi
[img]http://s18.rimg.info/48e1877f1704ff812f ... d9.gif[img]

Mikygs
Pripravnik foruma
Postovi: 88
Pridružen/a: čet srp 23, 2009 7:29 pm

Re: Gas.

Post Postao/la Mikygs » sri ruj 02, 2009 2:44 pm

Stari lisac je napisao/la:
Mikygs je napisao/la:
Ovako,probao sam ovo prvo sto si rekao da provjerim tocku paljenja i to je OK.
Varnice nemogu provjeriti jer nemogu upaliti vise.
I probao sam otkaciti + zicu sa akumulatora i staviti zicu sa kontakta 15 na + akumulatora i opet nemogu jer tako ne baca iskru na svjecicu.
I da,rastavljao sam karb,dizne dobro propuhao,plovke i ostalo.
I dalje nemogu upaliti :(
Ocigledno imas problema sa instalacijom . Probaj sledece : Vratis sve na svoje mesto, skines svecicu, zakacis je na kabel od bobine, stavis je na cilindar, das kontakt i malim odvrtacem otvaras i zatvaras platine - mora ti baciti varnicu ako je bobina ispravna. Odvrtac drzi za drsku da te ne bi udarila struja. i ako te udari - nije strasno, al je neprijatno .
Takodje daj napisi sta je bilo sa motorom pa si ga morao " sredjivati " ?
Varnicu? Mislis dali baca iskru? Ako na to mislis,baca iskru.
A s motorom,na staroj masini pukao klip bio.

Avatar
Picasoo MZ
Forumski maher
Postovi: 179
Pridružen/a: pet svi 23, 2008 11:09 am
Lokacija: Srbija

Post Postao/la Picasoo MZ » čet ruj 03, 2009 7:33 am

Meni je OVO sumnjivo:
Mikygs je napisao/la:
Evo,sada sam probao bez svjecice okretati radilicu na alternatoru,i ide normalno dok ne dode na donji dio i tu se cuje zvuk kao da od nesto zulja malo.
Kako i usled cega ti je pukao klip?
Jesi li proverio-kada ste menjali klip da ti nije neko parce starog klipa nedostajalo?
Da nije stari klip negde ostetio cilindar?
Probaj (ako ponovo skidas cilindar) da proveris u kakvom je stanju klipnjaca-odnosno kakav je lezaj na radilici(velikoj pesnici klipnjace)!
slika

Mikygs
Pripravnik foruma
Postovi: 88
Pridružen/a: čet srp 23, 2009 7:29 pm

Post Postao/la Mikygs » čet ruj 03, 2009 9:35 am

Picasoo MZ je napisao/la:Meni je OVO sumnjivo:
Mikygs je napisao/la:
Evo,sada sam probao bez svjecice okretati radilicu na alternatoru,i ide normalno dok ne dode na donji dio i tu se cuje zvuk kao da od nesto zulja malo.
Kako i usled cega ti je pukao klip?
Jesi li proverio-kada ste menjali klip da ti nije neko parce starog klipa nedostajalo?
Da nije stari klip negde ostetio cilindar?
Probaj (ako ponovo skidas cilindar) da proveris u kakvom je stanju klipnjaca-odnosno kakav je lezaj na radilici(velikoj pesnici klipnjace)!
Ma ovo je druga masina sad na njemu,onu sa puknutim klipom sam prodao.

Avatar
Picasoo MZ
Forumski maher
Postovi: 179
Pridružen/a: pet svi 23, 2008 11:09 am
Lokacija: Srbija

Post Postao/la Picasoo MZ » pet ruj 04, 2009 8:24 am

Ne bi smelo da u donjoj-mrtvoj tacki skripi...!
Kada bez svecice okreces radilicu klip treba bez ikakvih zastoja da se krece po cilindru i radilica da se okrece i nikako ne sme da se cuje skripanje!!

Probaj sve kombinacije ovde ih imas milion bas me interesuje sta je u pitanju!!
slika

Mikygs
Pripravnik foruma
Postovi: 88
Pridružen/a: čet srp 23, 2009 7:29 pm

Post Postao/la Mikygs » pet ruj 04, 2009 2:24 pm

Nemam vise ideja Picasso :lol:

Avatar
bixic
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 5153
Pridružen/a: sub tra 19, 2008 9:24 pm
Lokacija: Vrapèe

Post Postao/la bixic » pet ruj 04, 2009 4:11 pm

Pa ajmo onda redom ispočetka.

1. Provjeri dal ti motor daje iskru na svječici
2. Provjeri kad je bacio iskru
3. Kakve je boje iskra?
4. Ima li goriva u sistemu
5. Provjeri kvalitetu gume od filtera zraka do fergazera
6. Provjeri da ti nije klip od čoka ostao podignut (ako preljeva)

Kad ovo napraviš javi ima li napretka pa ćemo shodno rezultatima dalje...

Odgovori