crash bar za MZ

Problemi za koje nema kategorija, ili ne znate u kojoj kategoriji bi postavili svoj problem s motorom

Moderator/ica: deep

onecha
Ugledni forumas
Postovi: 441
Pridružen/a: pon lip 30, 2008 9:24 pm
Lokacija: Vara�din

crash bar za MZ

Post Postao/la onecha » ned svi 29, 2011 7:33 pm

Eto razmišljam o izradi crash bara (nemam poima kak bi to na hrvatski prevel) pa me zanimaju savjeti i prjedlozi.

-radil bi od željezne cijevi i farbal,e sad ako nađem nekog s pigalicom još bolje neg da varim..

intresira me sljedeče

1.deblina cijevi , i mesa cijevi
2.na koji načina i gdje da napravim prihvat za ramu?

bilo bi ovog oblika sa slika..a po zimi i za hladnijeg vrmena bi napravil kak je na slici limenu zaštitu da mi se noge ne smrznu..tak da bi onda imal i 2 funkcije.
slika

slika

slika


e sad gledano s estetske strane nekome nije to preveč ljepo,a nekome odurno, a za mene jako praktično ,a i mislim da bude mu dobro stajalo :D

ako je neko naišel na još koju sliku nek stavi ....
TS 250/1 `79 poklon od dede
...prodajem u djelovima yamahu virago 250...

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13121
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » ned svi 29, 2011 10:05 pm

Razmisljao sam i ja o tome, ali ovo su u stvari samo stitnici za koljena.
Gornji prihvat crash bara bi trebao po meni biti nesto slicno kao prihvat za prikolicu, znaci trebao bi visiti s rame ispod rezervoara
http://www.starikotaci.hr/forummz/viewtopic.php?t=2218

Ak radis crash barove, gledaj da budu meksi od rame jer ak su tvrdji onda ce u slucaju pada otici rama, a njihova funkcija je za to da se strgaju oni, a ne rama.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
Mirko
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 2079
Pridružen/a: ned vel 14, 2010 12:13 pm

Post Postao/la Mirko » pon svi 30, 2011 8:01 pm

kaj se ti misliš i po zimi voziti :!: :wink:
Cogito,ergo sum!

onecha
Ugledni forumas
Postovi: 441
Pridružen/a: pon lip 30, 2008 9:24 pm
Lokacija: Vara�din

Post Postao/la onecha » uto svi 31, 2011 10:04 am

bum probal još neke slike najti na netu...al hvala na savjetu erni

Mirko je napisao/la:kaj se ti misliš i po zimi voziti :!: :wink:
pa s viragom sam se vozil kad sam mogel (kad sam imal za benzin i kad nije snjeg napal), a s ovim mi se čini da bi mogel i po snegu :)...mislim na njega staviti windschield one zaštite za ruke ..i to bi bilo taman :D mada jedno su ideje a drugo realnost :? 8) 8)
TS 250/1 `79 poklon od dede
...prodajem u djelovima yamahu virago 250...

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13121
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » uto svi 31, 2011 11:28 am

Ma nema zime osim kad je mecava ili kisa, cim nista ne pada vrijeme je za voznju :D .
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
Mirko
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 2079
Pridružen/a: ned vel 14, 2010 12:13 pm

Post Postao/la Mirko » sub lip 04, 2011 9:46 am

je imate vi praf , kaj bumo regu plaćali samo za 3 meseca :?: :roll: :lol: vožnje...
Cogito,ergo sum!

onecha
Ugledni forumas
Postovi: 441
Pridružen/a: pon lip 30, 2008 9:24 pm
Lokacija: Vara�din

Post Postao/la onecha » sri lip 29, 2011 2:54 pm

našel sam vremena pa sam krenul napraviti kao neki prototip od drva,čisto da vidim kak bi to zgledalo i kak bi bilo veliko.

slika

slika

slika

gornji dio bude tak kak sam napravil,a dole još neznam dal da vežem na onaj glavni šraf kaj spaja dva djedla mašine ili da vučem cijev ili 2 cijevi sve do nogara, pa da na njih spajam ,ali ispod mašine..

otvoren sam za sve predloge :D
TS 250/1 `79 poklon od dede
...prodajem u djelovima yamahu virago 250...

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13121
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » sri lip 29, 2011 3:19 pm

Inace kada ljudi rade nesto nalik ovome i pomocne rame, onda to vezu na ramu di su naogai, ali ova ideja s sarafom na motoru nije za odbaciti. U stvari onda dobijes kraci crash-bar/okvir.

Mozda je ipak bolje tam di su nogari tak da ne opterecujes motor, a i pitanje je kak s vibracijama posto masina visi na gumi, a ovak bi ti se vibracije prenosile direktno na ramu zbog krute veze.

Ja bih samo malo sve suzio i primakao sredini tak da ne viri prevec van. Mozda negdi do sirine fuzica.

I malo bih porazmislio o tom prednjem dijelu (chrash baru) jer bih mozda tu ubacio koju precku posto mi ovo izgleda jako zgodno kao dio na koji bi se moglo staviti nekaj gepeka ak drugdje ne stane (kakav karnistar, vreca ili tak nekaj).
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13121
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » sri lip 29, 2011 3:34 pm

Ovak mislim kaj se tice gepeka
http://www.starikotaci.hr/forummz/viewtopic.php?t=1424
ovo kak je ovaj povjesal prtljagu po Jawi.

E sad trazim temu pa ju nikak naci. Kaj velis da ju preselim u rubriku
"Sam svoj majstor/ideje/izumi..."?
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

onecha
Ugledni forumas
Postovi: 441
Pridružen/a: pon lip 30, 2008 9:24 pm
Lokacija: Vara�din

Post Postao/la onecha » sri lip 29, 2011 5:21 pm

istina ..ovo za motor i vibracije ..to sam totalno zaboravil...znači definitivno ide do nogara pa onda spoj...
Širina mu je 70 cm, a širina nogara je odprilike 60 cm..Na prvoj slici to zgleda jako široko (valjda zbog kuta slikanja), i ja bi uže vizualno je ljepše ,al onda mi nema neki smisao taj štitnik.jer ako se pri padu on svine malo jače,direktno nastradaju nogare a onda i moja noga,(kod ekstrema )

.a link sam ja več prije proučil, i od tud su mi ideje neke došle..
slika
slika

..samo jawa ima ramu napred na koju je vezal taj sistem,isto tak karnistiri koje je uzel več imaju na sebi udubljenje u koje je ušla šipka.
Dal možda znaš za kaj su to karnistiri i dal ih ima ovak za kupit? Dal si ih možda gde videl, jer ja ove tek sad prvi put vidim.
...napravil je pojačanje na dnu di lježu karnistri i još jen dio za vezati.

Vjerujem da širina njegovog je čak i preko 80 centimetra.
TS 250/1 `79 poklon od dede
...prodajem u djelovima yamahu virago 250...

onecha
Ugledni forumas
Postovi: 441
Pridružen/a: pon lip 30, 2008 9:24 pm
Lokacija: Vara�din

Post Postao/la onecha » sri lip 29, 2011 5:23 pm

joj..skoro sam pozabil :D

kaj se mene tiče nemoj još nikam premeštavati temu dok nebude imala malo više materijala ili čak gotove uradke,pa da zasluži svoje mjesto na boljem djelu foruma :D :D naravno ak misliš da je bolje da ju premjestiš, samo daj :lol:
TS 250/1 `79 poklon od dede
...prodajem u djelovima yamahu virago 250...

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13121
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » sri lip 29, 2011 7:24 pm

Da, videl sam da cu cudni karnistri, ali nisam uspio dokuciti od cega su. Meni se cini da i nije neka velika litraza, a i grije se naprijed tak da pretpostavljam da ih je on koristio za vodu za kupanje, pranje stvari, zuba ili tak nekaj posto su koliko kuzim uglavnom spavali u prostorima bez kupaone.

A za premjestanje, mislim da bu se tema tamo lakse nasla, a i ako nastavis s projektom super, ako ne, onda ce stajati kao ideja pa mozda netko drugi nastavi :wink: .
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
PALE
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 2426
Pridružen/a: uto lis 14, 2008 11:45 pm
Lokacija: Rijeka - Vezica

Post Postao/la PALE » sub tra 28, 2012 11:41 am

Gle ja sam sebi napravio crash bar na emzi, ali ja sam to radio na rami od ETZ koja je malo drugacija u gornjem dijelu kod rezervara ali princip je isti kao sto si i to ovo zamislio.
Koristio sam dio rame od jawe 350 kao osnovu za crash bar,

slika

Zatim sam na taj crash bar dodao oslonce za noge i stitnike za masinu.

slika

slika


Crash bar je kod mene uhvacen na 2 djela i to oba na ramu. Naprijed je uhvaceno na nosac jedan ispod rezervara na kojem mi je bila montirana truba a drugio dio je uhvacen na onaj trokut koji se nalazi ispod masine na kojeg se zavida ona originalna sipka za noge drzat. Nadam se da sam uspio nekako objasnit :)
.....I'm on the highway to hell......// Nije stvar u brzini, stvar je u vožnji!!

Avatar
bixic
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 5152
Pridružen/a: sub tra 19, 2008 9:24 pm
Lokacija: Vrapèe

Post Postao/la bixic » sub svi 05, 2012 6:00 am

ali daj da prije svega riješimo master dilemu, naime, drug Ernesto ti je u prvom izlaganju natuknul jedan detaljčić koji je u konačnici ipak najvažniji. Dakle crash bar ima funkciju zaštiti motor u slučaju pada, ako je material od kojeg je izrađen premekan on će se rasturit i nisi dobio ništa osim mogućnosti da ti polomljene cijevi uslijed savijanja podrobe mašinu, dekle od getribe ili nekaj slično. Ako je crash bar prečvrst onda si u plusu kaj se tiče mašine ali si u debeloj banani jer ćeš popigat cijevni ram ispod rezervara. Jednom spigane te dvije cijevi se jaaako tešto ponovo dovode u paralelu. MZ nije predviđen za bar, razmisli možda da prednje vješanje odradiš na način dau skučaju pad glavninu udarca amortiziraš preko selen blokova koje bi opet morao dat radit nekome tko se kuži. I za ime Božije, napravi nekakvu deformacijsku zonu na cijevi, mjesto nakojem će se savinut tako da se ništa ne ošteti. Ili, jednostavno nemoj past i sve 5.

Avatar
Svejk
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 1693
Pridružen/a: uto srp 06, 2010 10:21 pm
Lokacija: OSIJEK

Post Postao/la Svejk » ned svi 06, 2012 6:06 am

Ovo je dobro razmišljanje,bolje sastrugati dekl,nego saviti ramu.A sad koljena i ostalo ,mislim da je oprema ta koja treba zaštititi.I sam se vozim nekad u bermudama,nasmijem ni misliti na što bi ličio da padnem!
Tek gurajući tužna lica motor pokraj sebe - shvatim koliko sam se malo prije kretao brzo!

Odgovori