Stranica: 1/2.

Popravak etz-a 251 - molim pomoć

Postano: čet tra 10, 2014 8:50 am
Postao/la Dodo87
Pozdrav ekipo!

Prvo isprika jer se nisam javio od predstavljanja,ali nisam imao ništa pametno za napisati osim kupnje motora prošlo ljeto koji ionako stoji u garaži čekajući bolje dane.
Imam etz 251, problem s kurblom a i bilo bi dobro da motor pogleda netko stručniji (savjet što bi bilo pametno zamijeniti ) jer ako to ostane na meni motor neće vidjeti ceste.
Zamolio bih ako netko ima neki kontakt na području Zagreba ili ako netko sa foruma ima volje i dragocjenog vremena pomoći (naravno uz naknadu) da osposobim svog ljubimca pa da Dubrava u Zagrebu bude bogatija za jednog mz-a.
Hvala unaprijed na odgovoru.

Postano: čet tra 10, 2014 10:56 am
Postao/la bixic
bok Dodo, ajmo redom. Nitko ti ne bude zameril zato kaj se rijetko javljaš, ne sekiraj se oko toga. Svi smo mi tu kad imamo vremena i volje.

A sad na posao. Kaj te muči sa mzom. Ne postoji taj kvar koji se ne može popraviti zato ne očajavaj, opiši što konkretnije problem i naći ćemo ti rješenje, obećavam.

Postano: čet tra 10, 2014 11:05 am
Postao/la ernesto
Koliko kuzim Dodo bi radje da mu netko pomogne napraviti.
Dodo, ako znas sam kopati po motoru ili ako ti se da da sam kopas onda cemo ti pokusati pomoci preko net-a, a ako trazis majstora onda cemo vidjeti dal netko nekoga zna ko bi bio voljan pomoci popraviti kvar.

Postano: čet tra 10, 2014 11:45 am
Postao/la Dodo87
Hvala na javljanju. Nije meni problem malo kopati po motoru, ali osim nekih osnovnih stvari ,nemam tehničkog znanja niti bih se usudio prčkati. Čitajući malo po forumu vidim da ne razumijem većinu tehničkih pojmova jer bi u suprotnom već sam prema raznim odličnim detaljnim postovima provjerio neke stvari.Idealno bi bilo kad bi netko mogao pogledati motor i reći što i kako.

Vezano za navedeni problem sa kurblom, koliko to mogu kao laik objasniti je da ne mogu upaliti motor, kurbla je "zategnuta", vrača se kada ju se nagazi ali vrti u prazno, ne pokreče klip ( nadam se da ima smisla što sam rekao).malo sam čitao na forumu da bi to moglo imati veze sa kuplungom ako sam dobro shvatio, jer dva puta mi se desilo u vožnji kao da se kuplung totalno olabavi, skoči iz brzine i okretaji narastu i onda se odjednom opet vrati (zategne ) i sve ok.

Postano: čet tra 10, 2014 1:13 pm
Postao/la RAZZOR
prvo i osnovno kad palis motor nesmijes ga paliti sa stisnutim kuplungom, drugo provjeri da ti sajla nije pretegnuta, to su ti savjeti za koje ne moras nista prckati. za sve ostalo tu je mastercard :D

Postano: čet tra 10, 2014 1:16 pm
Postao/la bixic
ok, krenimo redom.

Od governala se sjly kuplunga spupta u lijevi dekl na mašini. Iza ulaza sajke je poklopac sa tri šerafa iz kojeg izlazi druga sajla i vodi do obrtomjera ili ti turncelera. Skini ta tri šerafa, polako skini i poklopac. Ispred sebe vidiš maticu na kojoj je puž za mjerenje okretaja. Sama matica pritišće korpu kuplunga na konus radilice. Ukoliko je matica olabavila korpa klizi po konusu. Probaj ju dotegnuti. Za dotezanje bi trebalo zaglaviti klip, najlakše je tako da skineš granu od auspuha i u cilindar uglaviš dršku od čekiča. Metal ne dolazi u obzir jer ćeš oštetiti klip. Zategni maticu, izvadi dršku od lekiča i probaj stisnut kurblu. Ukoliko radi to je to, ako ne radi, pogledaj pažljivije na prsten u kučištu u kojem je matica. Ima na sebi dva usjeka. On služi za napinjanje kuplunga, probaj ga okrenut maximalno u desno i vratit i dotegnut poklopac sa ona tri šerafa. Probaj kurblat. Ako ni to ne radi javi pa čemo ti reć što dalje.

Postano: čet tra 10, 2014 1:19 pm
Postao/la Dodo87
haha, ali imam visu!
Znam da se ne pali sa stisnutim kuplungom, a sajla (a i ručka kuplunga)je dosta labava iako je gore kod ručke onaj šaraf za štelanje sajle odvrnut skoro do zadnjeg navoja

Postano: čet tra 10, 2014 1:24 pm
Postao/la Dodo87
Puno hvala na detaljnom objašnjenju. čim dođem s posla provjerit ću pa se javim.još da me šef vidi da sam na forumu...

Postano: čet tra 10, 2014 6:15 pm
Postao/la bixic
imamo mi u dubravi majstora, makar dugo ga nije bilo a i zauzet je poslom. Prepoznat če se on kad naleti pa će se javiti.

Postano: čet tra 10, 2014 6:34 pm
Postao/la Dodo87
Probao sam savjete od bixica i nista.matica je skroz dotegnuta a okretao sam onaj prsten i vracao i isto ništa.mozda neki daljnji savjet?

Postano: čet tra 10, 2014 7:09 pm
Postao/la bixic
imaš li otpora na kurbli, kao da.nešto pokreće ili samo skroz lagano propadne?

Postano: čet tra 10, 2014 7:31 pm
Postao/la Dodo87
Ima otpora na kurbli,čak se čuje kako nešto vrti ali ne pokreće klip.

Postano: čet tra 10, 2014 9:06 pm
Postao/la RAZZOR
neznam nek se neko sa 250 javi. mozda da probas bez tog prstena palit mislim da bi onda kvacilo biti skroz otegnuto. nista ga nemoze odvojit. u biti ako onda ne pokrece klip ili kvacilo klizi ili konus nevjerujem da ima trece

Postano: čet tra 10, 2014 10:03 pm
Postao/la bixic
ajmo dalje. Ispusti ulje iz getribe. Ispod imaš dva šerafa, Odvrni veći od njih, manji ne diraj. Skini poklopac sa tri šerafa, skini kurblu i polugu mjenjača. Odvrni sve šerafe koji drže dekl, odvrni i maticu kuplunga. Skini dekl i probaj rukom svuć korpu kuplunga sa radilice. Ako je konus prosvirao spast će relativno lako. Ako se ne da skinuti upotrijebi izvlakač jer je moguče da su se lamele unutar kuplunga spalile i sljepile. Svakako ti ne gine dan posla.

Postano: pet tra 11, 2014 9:02 am
Postao/la Dodo87
ok, probat ću to napraviti danas koliko stignem, iako ne znam kako ću uspjeti ako ću trebati izvlakač jer nemam takav alat.možeš li mi molim te malo pobliže objasniti izgled konusa i koja je njegova funkcija?
(samo da napomenem, VEELIKO HVALA na detaljnim savjetima i dobroj volji!!! ali znam da se ne živi od hvale tako da ću rado počastiti pivom :D )