NSU
NSU
Ma NSU je zasluzio svoju temu .
Evo Krpin prilog temi ove velike firme. U stvari u proizvodnji motcikala jedna od najvece tri (BMW, DKW, NSU) predratne svjetske i poslijeratne zapadno europske firme. Sezdesetih pocinju puhati drugi vjetrovi i NSU potpada pod VW.
Inace poceli su sa strikacim masinama „Neckarsulmer Strickmaschinen Union“, bili jedna od najvecih i najznacajnijih firmi u auto/moto industriji i zavrsili s epohalnim projektima koji su bili izutetne inovacije u motorizaciji i portosili novce. Od te tvornice se vuku korijeni za "sarajevske Golfove".
U stvari tocnije dio ide pod Auto Union (Audi), a kako je jedan od najprestiznijih civilno-sportskih automobila NSU proizvodnje bio NSU TT, to ime sada nosi mali sportski Audi TT.
Evo prilog kojeg je Krpa nasao:
stavit ču ovo tu nije bison al je nsu
http://www.youtube.com/watch?v=cfype9FIEl8
Evo Krpin prilog temi ove velike firme. U stvari u proizvodnji motcikala jedna od najvece tri (BMW, DKW, NSU) predratne svjetske i poslijeratne zapadno europske firme. Sezdesetih pocinju puhati drugi vjetrovi i NSU potpada pod VW.
Inace poceli su sa strikacim masinama „Neckarsulmer Strickmaschinen Union“, bili jedna od najvecih i najznacajnijih firmi u auto/moto industriji i zavrsili s epohalnim projektima koji su bili izutetne inovacije u motorizaciji i portosili novce. Od te tvornice se vuku korijeni za "sarajevske Golfove".
U stvari tocnije dio ide pod Auto Union (Audi), a kako je jedan od najprestiznijih civilno-sportskih automobila NSU proizvodnje bio NSU TT, to ime sada nosi mali sportski Audi TT.
Evo prilog kojeg je Krpa nasao:
stavit ču ovo tu nije bison al je nsu
http://www.youtube.com/watch?v=cfype9FIEl8
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.
Evo da bas rubrika ne stoji prazna, NSU proizvodi motore od 1901, tu su neki poznatiji modeli koji mi sada padaju na pamet, uglavnom poslijeratni:
Pony
Osl
ZDB
Quick
Kettenkrad (ratni model s uglavnom Opelovim motorom, ko ne zna kako izgleda neka potrazi, nece mu biti zao za otkrice )
Poslijeratni modeli:
Konsul
Quickly
Max
Maxi
Fox
Lux
Lambretta
Prima
Ako se nekome da neka potrazi fotke .
Pony
Osl
ZDB
Quick
Kettenkrad (ratni model s uglavnom Opelovim motorom, ko ne zna kako izgleda neka potrazi, nece mu biti zao za otkrice )
Poslijeratni modeli:
Konsul
Quickly
Max
Maxi
Fox
Lux
Lambretta
Prima
Ako se nekome da neka potrazi fotke .
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.
Gore su dva Maxi-ja, kod nas su popularni pod imenom Pretis. Tu je Max
Uploaded with ImageShack.us
Inace svi ti motori uglavnom imaju po nekoliko podvrsta o kojima cemo mozda jednom malo popricati, interesantno je da je Quickly koji se proizvodio prije i poslije rata imao musku i zensku verziju, Lambretta je preuzeta od talijana pa je licenca nasljednika poslije prepustena Yugi, temelji ovih poslijeratnih motora velike kubikaze su u stvari evoluirali od prijeratnih engleza (OSL je nasljednik D-rad tvornice)...itd.
Uglavnom, respektabilna tvornica u svoje doba, a kao sto sam rekao u uvodnom postu, to je bila jedna od najvecih tvornica u svoje doba, a ta velicina i popularnost se sada u stvari ne moze usporediti s niti jednim danasnjim proizvodjacem. Sada je puno vise proizvodjaca, a mislim da su motori u nekakvom prosjeku manje zastupljeni nego u ono doba.
Uploaded with ImageShack.us
Inace svi ti motori uglavnom imaju po nekoliko podvrsta o kojima cemo mozda jednom malo popricati, interesantno je da je Quickly koji se proizvodio prije i poslije rata imao musku i zensku verziju, Lambretta je preuzeta od talijana pa je licenca nasljednika poslije prepustena Yugi, temelji ovih poslijeratnih motora velike kubikaze su u stvari evoluirali od prijeratnih engleza (OSL je nasljednik D-rad tvornice)...itd.
Uglavnom, respektabilna tvornica u svoje doba, a kao sto sam rekao u uvodnom postu, to je bila jedna od najvecih tvornica u svoje doba, a ta velicina i popularnost se sada u stvari ne moze usporediti s niti jednim danasnjim proizvodjacem. Sada je puno vise proizvodjaca, a mislim da su motori u nekakvom prosjeku manje zastupljeni nego u ono doba.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.
Znao sam da je ovo tema za tebe .
Dal je tu pitanje politike ili neceg drugog, ne ulazim u to. Glavni problem je bio (sto se motora tice) opci pad kupovine motora u sezdesetima jer su auti postali dostupniji, znaci veliki pad prodaje, a sto se tice firme NSU, velika ulaganja u projekt Wankel motora i automobila koji ih je zvanicno pokopao RO80.
Auto je u principu bio (recimo to tako) ispred svojeg vremena, a velika ulaganja u Wankel motor (rotacioni motor koji se vrti u jednom cilindru s time da unutarnji rotor radi tri "cilindra"-najjednostavnije objasnjeno) su u principu pokopala firmu jer taj motor nije uspio zazivito. Uz malu kubikazu i lagani motor razvijao je veliku snagu, s time i veliku toplinu i kratki vijek trajanja motora.
Daljnji razvoj je kasnije radila Mazda i sada neki njihovi modeli (RX-8 ) imaju te motore, unaprijedjene ali nisam upucen dal su i kako rijesili probleme koji su pokopali NSU. Uglavnom masina se razvijala preko trideset godina.
Dal je tu pitanje politike ili neceg drugog, ne ulazim u to. Glavni problem je bio (sto se motora tice) opci pad kupovine motora u sezdesetima jer su auti postali dostupniji, znaci veliki pad prodaje, a sto se tice firme NSU, velika ulaganja u projekt Wankel motora i automobila koji ih je zvanicno pokopao RO80.
Auto je u principu bio (recimo to tako) ispred svojeg vremena, a velika ulaganja u Wankel motor (rotacioni motor koji se vrti u jednom cilindru s time da unutarnji rotor radi tri "cilindra"-najjednostavnije objasnjeno) su u principu pokopala firmu jer taj motor nije uspio zazivito. Uz malu kubikazu i lagani motor razvijao je veliku snagu, s time i veliku toplinu i kratki vijek trajanja motora.
Daljnji razvoj je kasnije radila Mazda i sada neki njihovi modeli (RX-8 ) imaju te motore, unaprijedjene ali nisam upucen dal su i kako rijesili probleme koji su pokopali NSU. Uglavnom masina se razvijala preko trideset godina.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.
Citao sam dosta od RO80,a li nisam znao da ih je on "pokopao"
Zapravo jedna greska ih je stajala "zivota", brutalno zvuci
Svojevremeno se jedan Ro80 prodavao u Sisku, vidio sam oglas na njuskalu, ne znam dali je bila neka sala.
Nadam se da nece smetati par slika ovog predivnog auta
I evo jedna zanimljiva stranica: http://www.ro80.nl/francemain/nsu_ro_80fRANCE.htm
Zapravo jedna greska ih je stajala "zivota", brutalno zvuci
Svojevremeno se jedan Ro80 prodavao u Sisku, vidio sam oglas na njuskalu, ne znam dali je bila neka sala.
Nadam se da nece smetati par slika ovog predivnog auta
I evo jedna zanimljiva stranica: http://www.ro80.nl/francemain/nsu_ro_80fRANCE.htm
Da, velika lova je ulozena u razvoj, dal je to glavni razlog ili je jos nesto bilo u pitanju (ujedinjenje s VW ili Auto Unionom) ne znam, ali mislim da je sluzbeni razlog RO80.
Dal se neki prodavao u Sisku ne znam, ali koliko imam informaciju dva komda su bila kod nas. Jedan je kupljen u Italiji navodno na otpadu i taj je u Tehnickom muzeju, za drugog u losem stanju sam cuo ali nemam nikakve informacije o njemu.
Dal se neki prodavao u Sisku ne znam, ali koliko imam informaciju dva komda su bila kod nas. Jedan je kupljen u Italiji navodno na otpadu i taj je u Tehnickom muzeju, za drugog u losem stanju sam cuo ali nemam nikakve informacije o njemu.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.
-
- Forumski maher
- Postovi: 137
- Pridružen/a: uto srp 13, 2010 7:47 am
- Lokacija: Rakitovec kod Velike Gorice
Navodno je bio problem s dihtanjem rotora i motori nisu izdržavali više od 50 000 km. Trebalo je pričekati da tehnologija napreduje i da se to riješi.
Svojedobno je kružila priča da je NSU odustao od moto trka jer jednostavno više nisu imale smisla pošto su pobjeđivali iz godine u godinu, n o mislim da je to više mit jer koja firma bi se odrekla takve reklame.
Svojedobno je kružila priča da je NSU odustao od moto trka jer jednostavno više nisu imale smisla pošto su pobjeđivali iz godine u godinu, n o mislim da je to više mit jer koja firma bi se odrekla takve reklame.