NSU

Ostali motocikli koji spadaju u kategoriju oldtimera
Avatar
Stari lisac
Generalisimus
Postovi: 811
Pridružen/a: čet srp 09, 2009 8:14 pm
Lokacija: Novi Sad

Post Postao/la Stari lisac » sub sij 28, 2012 11:53 pm

spoofy je napisao/la: Svojedobno je kružila priča da je NSU odustao od moto trka jer jednostavno više nisu imale smisla pošto su pobjeđivali iz godine u godinu, n o mislim da je to više mit jer koja firma bi se odrekla takve reklame.
Nije mit, NSU je pobedjivao nekoliko godina zaredom sa njihovim NSU 250 Rennmax-om, pa su se povukli sa trka jer nisu imali ozbiljnog protivnika. U medjuvremenu su propali zbog projekta sa wankelom i tu je bio kraj. Evo slike Rennmax-a :

slika

slika

NSU Rennmax specifications

General information
Model: NSU Rennmax
Model Year: 1953
Engine: 248cc 4-stroke DOHC twin
Max speed: 131 mph
Horsepower: 36bhp@11000rpm
Weight: 117 kgs (270 lbs)

slika

Ja sam imao NSU 175 maxi, NSU Primu 5 i NSU Lambretu 150. A moj otac je svojevremeno vozio isto NSU primu 5 .
Dok curi - dobro je - znaci da ima ulja
Mazano ne skripi - kazu stari ljudi
[img]http://s18.rimg.info/48e1877f1704ff812f ... d9.gif[img]

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » sub sij 28, 2012 11:59 pm

NSU-i su imali taj ultramax prenos koji je prikazan na ovoj drugoj skici, a mislim da ga ima i Max i Maxi (Pretis). Ko zna objasniti koje su prednosti i mane toga. Znam da postoji, ali nisam uspio u potpunosti pohvatati zasto bi to bilo dobro ili lose (posto se to kasnije koliko znam nije koristilo).
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » ned sij 29, 2012 12:03 am

Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » ned sij 29, 2012 12:22 am

Sto se tice brzine, ovo je snimka Konsula u jednoj ocito oldtimerskoj voznji. Pretpostavljam da je brzina ostalih oko 50-60-70 km/h, pogledajte s kojom lakocom Konsul pretice ostale motore. Ako ne zelite sve gledati onda barem nakon oko 1.50
http://www.youtube.com/watch?v=hQb-P1NT ... re=related

Morate imati na pameti da su to motori iz pedesetih pa govorim i o ubrzanju, a s obzirom da i ostali ne idu nekom minimalnom brzinom nego relativno normalnom brzinom i za danasnje uvjete u prometu. A pogotovo ovaj zvuk jednocilindricnog cetveroraktnog 250 motora :D :D .

Svaka cast svakome i eMZi, ali ovaj duboki zvuk masine na kojoj se cuju taktovi... fantasticno.

To je taj zvuk, poslusajte bar pocetak i kraj :D :D
http://www.youtube.com/watch?v=PS-SDQVh ... re=related
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

spoofy
Forumski maher
Postovi: 137
Pridružen/a: uto srp 13, 2010 7:47 am
Lokacija: Rakitovec kod Velike Gorice

Post Postao/la spoofy » pon sij 30, 2012 12:46 pm

ernesto je napisao/la:NSU-i su imali taj ultramax prenos koji je prikazan na ovoj drugoj skici, a mislim da ga ima i Max i Maxi (Pretis). Ko zna objasniti koje su prednosti i mane toga. Znam da postoji, ali nisam uspio u potpunosti pohvatati zasto bi to bilo dobro ili lose (posto se to kasnije koliko znam nije koristilo).
Maxy (175 ccm, Pretis) ima prenos prek ekscentra i dvije poluge, ovo na slici je prek okomite osovine i konusnih zupčanika. Koje su prednost ijednog pred drugim ne znam, ali znam da je trebalo biti maher da se naštela nagib bregaste kod Maxy-ja kaj je bilo nemoguće bez posebnog alata.

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pon sij 30, 2012 12:54 pm

Da sorry, nisam niti dobro pogledao sliku. Mislio sam na ovo na snimci.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

spoofy
Forumski maher
Postovi: 137
Pridružen/a: uto srp 13, 2010 7:47 am
Lokacija: Rakitovec kod Velike Gorice

Post Postao/la spoofy » pon sij 30, 2012 1:11 pm

Kažu ovako: prenos zupčanicima je bio preskup, lanac je bio nepouzdan pošto u to doba tehnika još nije bila napredovala da bi se napravio pouzdan lanac za tako velike brzine, zupčasti remen još nije bio ni u dalekim vidicima tako da je ovaj sistem preko ekscentara bio em jeftim em pouzdan.

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pon sij 30, 2012 1:39 pm

A tako, znaci problem brzine. Da, oni su imali poprilicno konja gledajuci na kubikazu.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

kaskader
Pripravnik foruma
Postovi: 87
Pridružen/a: ned stu 01, 2009 5:41 pm

Post Postao/la kaskader » čet vel 09, 2012 7:01 pm

ovaj renmax je prava pila, jbt bas je ljep, i puno konja ima iz 250 kubika jbt bac pravi motor, da je danas takav jedan ufff. sam da je umjesto ove razvodne vrtikalne osovine sa 2 par akonusnih zupcanika ubaciti lanac ili remen i mozda elektronsko paljenje a ovo ostalo j epo meni savrseno . pila
ko je lud ne friziraj mu kosilicu

Avatar
bixic
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 5153
Pridružen/a: sub tra 19, 2008 9:24 pm
Lokacija: Vrapèe

Post Postao/la bixic » ned vel 12, 2012 9:16 am

moj otac je 60ih vozio Consula 500. U to vrijeme bilo je sasvim normalno da u firmu u kojoj radiš dođe direktiva da tog i tog datuma u toliko i toliko sati sa motorom moraš doći na određeno mjesto za Titinu štafetu. Tako je i moj stari dobio naputak da sa Consulom dodje na pimpekplac. Iz njihove firme bio je još jedan kolega sa BMWom. Uglavnom, njih su se dvojica našli nešto ranije u gradu i zaputili se na mjesto skupa. A na pimpekplacu je bilo poprilično motora. Putem kroz grad mom starom je grunuo prigušivač na auspuhu pa se motor malko glasnije čuo, ali ništa strašno jer sa tolikim momentom mogao ga je voziti u 4. na niskim okretajima. Uglavnom, da ne duljim, okupljeni motoristi su počeli trubiti u trenutku kad je Tito dolazio, starom truba nije radila pa je okrenuo gas. Kaže da je u sekundi nastao tajac. Ljudi su se bacali po podu jer su valjda mislili da dolaze avioni. Zvuk jednocilindraša od 500 kubova bez auspuha u iberturi doista može zbuniti čovijeka. Više ga nisu zvali na štafete, čak ni kasnije sa drugim motorima. Ali je pokupio najviše ovacija od svih okupljenih.

spoofy
Forumski maher
Postovi: 137
Pridružen/a: uto srp 13, 2010 7:47 am
Lokacija: Rakitovec kod Velike Gorice

Post Postao/la spoofy » ned vel 12, 2012 11:32 am

Moj tata je isto početkom šezdesetih imao Konsula 350 ali kako je imao samo B kategoriju bio je trn u oku miliciji. Puno puta su ga ganjali ali nikad ulovili, sve dok nisu saznali tko ima takav motor i dočekali ga doma. U to doba naša milicija je imala DKW i navodno je policajac ponudio starom da zamjene motore i da se malo provozaju :D

M.&Z.
Forumski maher
Postovi: 205
Pridružen/a: pon stu 01, 2010 11:10 am
Lokacija: okolica K¾....

Post Postao/la M.&Z. » pet svi 18, 2012 5:34 pm

Pozdrav,evo da ne otvaram temu,pošto je ovo isto NSU,..ovako,dovezao mi čovjek Lambrettu da mu sastavim(dovezao ga je u 3-ma velikim vrečama,samo je gola rama ,znači motor je doslovno rastavljen u dijelove...e sad,počeo sam vaditi dijelove,da vidim što treba,i nađem klip,koji je pregorio između 1 i 2 karike,pa me zanima jel tko zna di se ima za kupiti,mjera je 52mm,sa 14mm svornjakom,mislim da bi pasao od MZ-a 125,ali nisam siguran koliko mm ima svornjak..to je jedno pitanje,a drugo,jel ima na donjoj pesnici igličasti ležaj,ili su samo iglice naredane bez kaveza,pošto u vrečici imam samo hrpu iglica,a kaveza nigdje..?

Slike ču staviti za koji dan,jer za vikend idemo U Novu Raču...

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pet svi 18, 2012 6:38 pm

Pitanje, jel sigurno NSU ili je mozda Innocenti, odnosno koji je model? Naime ja imam Innocenti LD125/150 (NSU je kasnije uzeo licencu) i nisam siguran pasu li mehanicki dijelovi od NSU Lambrette.

Ako je NSU, onda mislim da je manji problem za dijelove. Motzke
http://www.nsu-motzke.de/
ima sve dijelove i salje u Hrvatsku, a mozda (samo mozda) cak pasu dijelovi od Pretis Prime koje su se proizvodile kod Sarajeva.

Pogledaj za pocetak tocno koji je model, mozda se nadju kakvi manuali koji ce pomoci.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

M.&Z.
Forumski maher
Postovi: 205
Pridružen/a: pon stu 01, 2010 11:10 am
Lokacija: okolica K¾....

Post Postao/la M.&Z. » pet svi 18, 2012 9:31 pm

Baš je NSU Lambretta,e sadmvjerojatno 125,ili 150,ugl,klip je 52mm promjera..a jel su na donjoj pesnici klipnjače samo valjčiči ili ide kavez?

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pet svi 18, 2012 9:43 pm

Mislim da su valjcici u kavezu. Ako je bas NSU onda pogledaj na ovaj link koji sam ti gore dao, kad se otvori stranica s lijeve strane izaberi
Lambretta 1955
i onda pogledaj pod
Kurbeltrieb
Da ti krivo ne kazem, bolje da provjeris iz prve ruke.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Odgovori