Kupnja MZ-a

Problemi za koje nema kategorija, ili ne znate u kojoj kategoriji bi postavili svoj problem s motorom

Moderator/ica: deep

tomomoto1
Povremeni posjetitelj
Postovi: 24
Pridružen/a: čet lis 13, 2011 8:03 pm
Lokacija: Zagreb

Kupnja MZ-a

Post Postao/la tomomoto1 » čet lis 13, 2011 9:01 pm

Jedno kratko pitanje....
Kupio bih Mz-u ali ne znam koji model, gledam najviše ETZ 251, 250 i eventualno 150
Nemam pojma koji bi mi se najviše isplatio, koji je po vašem mišljenu najbolji, ovo najbolji bi se odnosilo na to koji se najmanje kvari, tj. koji je po tehničkom pitanju najisplativiji?

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » čet lis 13, 2011 10:21 pm

Huh, ovo je pitanje kojem se odgovori manje-vise razlikuju u nijansama posto su te sve masine skoro jednake.
Osobno preferiraam starije modele, ali za svaki dan vozim TS250/1. Taj motor mi je nekako izabran zato sto je kao prvo bio popularan u doba kada sam poceo druzenje s cestom. Drugo, presao sam na njega s BMW-a posto je zgodniji za grad za sto mi najvise i treba. Trece, motor je jos dovoljno nov da za njega ima dijelova.

Za usporedbu, ETZ 250 je mozda malo veci, duzi. To je po meno mozda plus u usporedbi s TS-om ili ETZ251, ali on mi je mozda za nijansu prenovi, a navodno da je imao i problem s trecom brzinom iako to i nije veliki problem jer se to da urediti.

Mozda te stariji modeli ne zanimaju pa sada necu o njima pa cu napraviti usporedbu s TS-ETZ 125/150.

Po meni su ti motori mozda i spretniji, ne zaostaju previse po ubrzanjima za jacim modelima, a mozda manje trose. Ipak, mislim da bi 250ccm trebali imati malu prednost jer su mozda manja opterecenja motora.

Sve u svemu, preporucio bih ti da ides pogledati nekoliko motora pa da odlucis po procjeni vage cijene i stanja motora. Koji god da uzmes, na zalost vjerojatno nece biti u bajnom stanju jer se kroz povijest ljudi nisu bas previse brinuli oko odrzavanja ovih motora, ali nadam se da ces ovdje uspjeti pronaci pomoc, a manuale takodjer imas i "maloj kucnoj biblioteki" pa ti i to moze biti od pomoci.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
Svejk
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 1715
Pridružen/a: uto srp 06, 2010 10:21 pm
Lokacija: OSIJEK

Post Postao/la Svejk » čet lis 13, 2011 10:37 pm

Što se tiče kvarova ,obje mašine su jednako kvalitetne,tako da oko kvarova najviše igra ulogu briga prijašnjeg vlasnika.250 je udobniji od 251,ali je zato ovaj kraći okretniji i bolji u zavojima(ako planiraš voziti još nekoga 250 preporuka).150 je za solo vožnju ok, dok ne naiđeš na današnje kamione koji su brzi,pa je dug put obilaženja.Razlika u potrošnji oko litre,zanemarivo s obirom na snagu (između 250 i 150).
Tek gurajući tužna lica motor pokraj sebe - shvatim koliko sam se malo prije kretao brzo!

tomomoto1
Povremeni posjetitelj
Postovi: 24
Pridružen/a: čet lis 13, 2011 8:03 pm
Lokacija: Zagreb

Post Postao/la tomomoto1 » čet lis 13, 2011 10:52 pm

Ovi su mi zapeli za oko, kako se vama čine, koji bi vi prvo išli gledati?
Redosljed nije bitan, da ne mislite da sam ih ja poredao po nekom prioritetu, išao sam samo po redu po oglasniku....

http://www.njuskalo.hr/cestovni-motori/ ... as-2812869

http://www.njuskalo.hr/cestovni-motori/ ... as-3076590

http://www.njuskalo.hr/cestovni-motori/ ... as-3237690

http://www.njuskalo.hr/cestovni-motori/ ... as-3668743

Eto to je to.....

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » čet lis 13, 2011 11:15 pm

Ovak, 251 bih ja odmah iskljucio, to apsolutno nista ne znaci, to je moja osobna perverzija sto mi je pre nov pa ta moja procjena nista ne znaci.

Drugo, jedna od NAJvaznijih stvari kod eMZi (JAWA, Tomosa..., a i vecine starijih motora) je cisto vlasnistvo, sto podrazumijeva da je motor u vlasnistvu prodavatelja, ili barem da je vlasnik po papirima prisutan pri sklapanju ugovora. NE NASJEDATI NA PRICE DA JE VLASNIK SUSJED I DA SLUCAJNO SADA NIJE OVDJE.

Od ova prva tri motora, mozda mi najsimpaticnije izgleda ovaj drugi (apsisani) jer je cijena "bolja" od ostalih, a u pravilu nikad ne znas sta je u masini. Ljudi polakiraju motor, a pitanje kako su mehanicki dijelovi.

Ovaj koji je najbolje uredjen, njega bih ja osobno najvise provjeravao pri kupnji jer skoro da ne postoji MZ koji je u ocuvanom stanju, a "usminkani" strojevi cesto skrivaju razne nedostatke. Ne kazem da nije dobar nego da ga treba dobro provjeriti.

Sve u svemu, nije iskljuceno da je bas taj najjeftiniji u najboljem stanju.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

tomomoto1
Povremeni posjetitelj
Postovi: 24
Pridružen/a: čet lis 13, 2011 8:03 pm
Lokacija: Zagreb

Post Postao/la tomomoto1 » čet lis 13, 2011 11:32 pm

Hvala na savjetu, i meni je onaj apšisani ok, m je kompletan m nije skup. :-)

Avatar
RAZZOR
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 3030
Pridružen/a: ned lip 07, 2009 9:41 pm
Lokacija: Beli Manastir

Post Postao/la RAZZOR » čet lis 13, 2011 11:49 pm

ovak. moje subjektivno misljenje. ja za razliku od ernija vise volim novije modele. valjda je to do godine proizvonje vozaca :lol: . uglavnom kao sto je vec receno. vozio sam etz 150-251- 250. 250 je malo "tromiji" na gasu ali to nadoknađuje krajnom brzinom bez vitlanja a i ne podnosi visoke okretaje. max do 5500. svi koje sam vozio su bili nekako mekanog ovijesa. dosta mi je to smetalo. da se to rijesit piksnom zadnje vilice, repariranjem svih amortizera, ravnanjem i balansiranjem prednje i straznje gume. dok kod 150 to nije slucaj 150 (bar moja) je kruta i vrlo stabilna na cesti, voli visoke okretaje, ima isto ubrzanje ko i 250 do nekih 60-70 iako je 100 cm manje zapremnine i 6 konja manje. okretna je u gradu i zavoje fino drzi ukoliko imas mekane gume (npr.sava). osobno prije bih uzeo 150 nego 250 bas zbog njenih prednosti. e sad ovisi dali zelis putovati za putovanja veca od 200 km preporucam 250 bas zbog krajnje i manjih okretaja. ovisi za sta ti motor treba. eo sad sam se ja malo raspiso al eto toliko od mene. ako imas jos kakvih pitanja obrati se slobodno.
AUTODIAGNOSTIKA I PODESAVANJE (AUDI,VW,SEAT,SKODA)
POLIRANJE FAROVA
SLAZEM ILI PO POTREBI PROVLACIM NOVU STRUJU NA MOTORIMA
TEL. 0955142224

tomomoto1
Povremeni posjetitelj
Postovi: 24
Pridružen/a: čet lis 13, 2011 8:03 pm
Lokacija: Zagreb

Post Postao/la tomomoto1 » pet lis 14, 2011 9:58 am

Drago mi je pročitati više mišljenja.
Sa MZ-om ne bih išao na duža putovanja, max 100 km u komadu, ali to rijetko kada. Najviše mi treba za po gradu i za po zimi.
E sada u vezi toga imam još jedno pitanje. Što se tiče hladnoće nadam se da tu neće biti nekih tehničkih problema, nego kažite mi kakve su po mokrom, dolaze dani kiše i vlage pa me malo to brine. Ustvari trebao bih kupiti motor u što boljem stanju da ne gubim vrijeme na šarafljenje, izgled mi nije bitan, bitna mi je mehanika. Za izgled bih se u tom slučaju pobrinuo kada dođu topliji dani.
Uglavnom za Mz-u sam se odlučio zato kaj mi je oduvijek bio jako simpa a na kraju krajeva dosta su povoljni. Dok sam bio klinac (oko 10 god.) svi stariji u kvartu su već vozili motore, oni još iskusniju su već imali MZ-e, joj kako je to bilo lijepo. Uglavnom to nikada ne budem zaboravio kada mi je jedan bajker tada rekel (tada je već vozio nekog japanca)...znaš mali, od svih tih motora mogu ti reći da mi je MZ-a bila najbolja, kako s njom nikada nije imao nekih ozbiljnijih problema....
Više i neznam kaj sam sada sve nadrobio, uglavnom želite reći da su manje više svi modeli ok, svaki ima neke male razlike....

Kužim, nego kako se ponašaju po kiši, ali jakoj kiši i tako iz dana u dan, znate kako to izgleda kada počne padati i tjednima ne prestaje, kada krene ono sivilo, fujjjj...

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pet lis 14, 2011 10:42 am

To koliko ce se kvariti ili nece najvise ovisi o odrzavanju, kako bivseg vlasnika, tako naravno i sadasnjeg. Ja u principu kod eMZi (ma i kod drugih starih motora koje kupim) imam obicaj citav motor rastepsti i zamijeniti sve sto je lose. S tim pristupom nakon reparature nikada nisam imao vecih problema osim onih koji se odnose na djecje bolesti i razradjivanje masine (cesce stelanje platina dok ne sjedne sve na svoje, manji problemi sa strujom...), uglavnom nista sto bi se moglo proglasiti ozbiljnim kvarom.

S druge strane, cesto sam si mislio da sam blesav sto sam rastepavao motor koji je u voznom stanju, ali ipak...

Sve u svemu, voziti ces se u skladu s odrzavanjem. Ljudima ovi motori cesto rade problema, ali mislim da razlog lezi u neodrzavanju ili nekvalitetnom odrzavanju. Isto tako znam za MZ motore koji su kupljeni i nista na njima nije bilo radjeno pa su napravili na tisuce novih kilometara. Na kraju krajeva pogledaj tu na forumu putopise pa ces vidjeti kamo sve ljudi putuju s eMZama.

Sada sam se raspisao, a nista epohalno nisam rekao. Uglavnom, kod kupnje dobro provjeri ramu (zadnje vrijeme se pocesto nadju spigani motori ispod rezervoara), kako motor vozi (dal drzi pravac), sta sve ronda u masini (uvijek ronda, ali ima ponekad stvarno upadljivih cudnih zvukova, a ako si vec imao iskustva s eMZama, barem od zvuka susjedove eMZe, onda ces cuti dal melje i ronda, ili "tandrce kak bi trebala" Rn-tan-tan-tan-ran-tan...).

Sto se pak voznje po mokrom tice, ukoliko su gornji uvjeti zadovoljeni i gume nove, ne bi trebalo biti problema. Voda i vlaga u principu nece smetati struji, cestu ce drzati mozda ETZ250 malo bolje nego kraci model (mozda tu grijesim), a sve ostalo bi trebalo biti kao kod voznje svakog drugog motora. Za hladnocu je bitno da cok radi kako treba i sve ce biti OK. Navodno da su Finci i ti sjevernjaci prilicno voljeli eMZe (2T) zbog jednostavnosti i izdrzljivosti koje su prilicno bitne u njihovim uvjetima vlage i hladnoce.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

tomomoto1
Povremeni posjetitelj
Postovi: 24
Pridružen/a: čet lis 13, 2011 8:03 pm
Lokacija: Zagreb

Post Postao/la tomomoto1 » pet lis 14, 2011 11:16 am

Sve mi je jasno oko održavanja bivšeg i sadašnjeg vlasnika, tako je sa svime...
Gdje dijelove pronalazite, uglavnom si sve sami slažete ili postoji i neki majstor koji ima iskustva i koji slaže....

Do sada nisam nikada MZ-u rastavljal, ali imam osjećaj da nije nešto prekomplicirana, nemam pojma možda griješim, ali eto drago mi je da se sada mogu vama obratiti...

Nadam se da ću uskoro kupiti novog ljubimca, baš se veselim... :D

Jel kada organizirate kakve susrete i druženja?

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pet lis 14, 2011 11:36 am

Na zalost serviseri vise ne postoje, barem ne postoje u Zagrebu oni koji imaju radione i kojima se da igrati s eMZama. Upravo zbog toga sam postavio manuale da si ljudi mogu sami pomoci, a ako nesto zapne onda si pokusamo pomoci ovako preko foruma.

Ja sam imao srecu da je moje masine preslozio bivsi zagrebacki ovlasteni serviser, ali on vise ne radi i ne prima musterije. Dijelove uglavnom kupujemo u Madjarskoj, iako su neki lose kvalitete (bliskoistocna proizvodnja), jeftini su ali ipak nije pravilo da su svi ti dijelovi losi. Ukoliko zelis kupiti kvalitetnije, moguce je kupiti preko net-a (ima tu negdje i adresar dilera), a neke stvari se mogu napraviti i kod nas (pakne, sajle, strojna obrada...).

Susrete pretjerano ne organiziramo jer se u principu ljudima ne da raditi na organizaciji, ali odemo na neke susrete koje drugi organiziraju. Sada 22.09. je Desant na Zagreb, a uglavnom nas nekoliko ide po oldtimer susretima.
Inace ima u rubruci "susreti..." i "putopisi" nekih izvjestaja o susretima koje smo mi organizirali i o susretima na koje smo isli, a tu i tam se nadjemo na ponekoj pivici.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
ShumiZmajcek
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 2140
Pridružen/a: uto kol 24, 2010 4:57 pm
Lokacija: Srbija, Arilje

Post Postao/la ShumiZmajcek » pet lis 14, 2011 12:40 pm

ernesto je napisao/la:.
Za usporedbu, ETZ 250 je mozda malo veci, duzi. To je po meno mozda plus u usporedbi s TS-om ili ETZ251, ali on mi je mozda za nijansu prenovi, a navodno da je imao i problem s trecom brzinom iako to i nije veliki problem jer se to da urediti..
Ispravka!!!! etz 251 ima vise problema sa trecom brzinom nego etz 250!! :wink: Imam ovde 3 a znam jos 2 mz-a koji imaju problem sa trecom svi su 251..

Moj predlog ti je 250!! :twisted:

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pet lis 14, 2011 12:45 pm

Moguce, znam da ima nesto s tim ali nemam osobna iskustva. Osamdesetih su vec poceli razmisljati kao suvremeni proizvodjaci u pogledu kvarova :wink: .
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

tomomoto1
Povremeni posjetitelj
Postovi: 24
Pridružen/a: čet lis 13, 2011 8:03 pm
Lokacija: Zagreb

Post Postao/la tomomoto1 » pet lis 14, 2011 12:53 pm

A ništa budem se snašel u vezi dijelova i popravaka. a kaj drugo...

Onda se možda 22.09. vidimo i upoznamo :P

Avatar
Mirko
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 2240
Pridružen/a: ned vel 14, 2010 12:13 pm

Post Postao/la Mirko » pet lis 14, 2011 1:40 pm

na forumu imaš sve od A do Ž kaj se tiće MZ i svega ostalog trebaš samo strpljivo proučiti cijeli forum i sve češ znati o MZ ali doslovno SVE :lol:
Cogito,ergo sum!

Odgovori