Kako pravilno upaliti MZ ETZ 250?

Problemi za koje nema kategorija, ili ne znate u kojoj kategoriji bi postavili svoj problem s motorom

Moderator/ica: deep

Avatar
Dejan_22
Ugledni forumas
Postovi: 343
Pridružen/a: ned kol 01, 2010 7:57 pm
Lokacija: Osijek

Kako pravilno upaliti MZ ETZ 250?

Post Postao/la Dejan_22 » pet ožu 30, 2012 4:33 pm

Pravi MZ majstor ili entuzijast uvijek pali MZ na specifičan način koji je nemoguće ne primjetiti. Mene zanima koji je to pravilan način? Je li on napisan negdje, jeli to ona "mala tajna velikog majstora" koja se prenosi usmeno ili što neznam, ali oduvijek sam htio znati kako upaliti MZ-a na pravilan način.
Ja znam za onaj da se otvori slavina za gorivo, povuče čok, par puta zakurbla lagano, zatim kontakt i lagani dodir na kurblu i motor pali.
Koliko puita se to mora zakurblati prije davanja kontakta, zašto baš bez kontakta?
Pa eto molio bih neke stare MZ entuzijaste ili vozače da mi to objasne ako nije problem, želim naučiti.
Moj emzo nažalost još uvijek ne pali kako treba pa neam mogućnost niti isprobati ili pronaći pravi način. :lol:

Avatar
darx
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 1950
Pridružen/a: sub kol 29, 2009 9:46 pm

Post Postao/la darx » pet ožu 30, 2012 4:42 pm

Dok motor stoji na centralnom nogaru lijevom rukom uhvatis na lijevi dio volana, desnom na gas uz laganu zakrenutost kuka prema airboxu motora. naravno stojis... Prije toga si otvorio slavinu goriva, povukao cok, zakurblao 2 puta i dao kontakt.. (naravno..) te tada lijevom nogom pritisnes kurblu, 1-2 ovisi o podesenosti paljenja i drugih "Mana" motora. uz pritisak kurble obavezno mali gas dodati. Motor se ostavi da radi pod cokom sve dok nepocne gubiti gas.. tada vratis cok. motor ostaviti jos 1 min da se zagrijava i za to vrijeme oblaciti opremu. Sjesti na motor, gurnit ga prema napred i zapoceti voznju.
prodajem komp!

Avatar
ShumiZmajcek
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 2140
Pridružen/a: uto kol 24, 2010 4:57 pm
Lokacija: Srbija, Arilje

Post Postao/la ShumiZmajcek » pet ožu 30, 2012 5:09 pm

zimi 2 puta na kurblu sa sauhom bez kontakta, kontakt i pali... :)

Leti 1 put na kurblu sa sauhom, kontakt i pali.. :D samo kad upalim sacekam da lepo prima gas(malo da se zagreje 1-2min) i vozzzzzzzziiii.. :D

Avatar
Dejan_22
Ugledni forumas
Postovi: 343
Pridružen/a: ned kol 01, 2010 7:57 pm
Lokacija: Osijek

Post Postao/la Dejan_22 » pet ožu 30, 2012 5:27 pm

zašto ne odmah s kontaktom?




darx nezajebavaj :lol:

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pet ožu 30, 2012 5:32 pm

Paljenje eMZe vise spada u sferu poznavanja vlastitog motora nego u strucnost. Ja recimo prvih desetak dana nisam nikako mogao lijepo upaliti motor. Cok, bez coka, s gasom ili bez, s kurblanjem 1-2-3 puta... Svaki puta drugacije.

Onda sam skuzio. Trebalo je dva puta zakurblati na prazno, dodati kontakt i gasa tek toliko da se malo-malo napne sajla. Na temperaturama oko nule ili ispod, trebalo je jednom zakurblati na prazno s cokom, jednom bez, spustitu cok, dati kontakt i minimalno gasa i odmah bi zapalio. Cim zapali dam cok na par sekundi i vratim ga na nulu.

Prije mjesec dana sam uredjivao fergazer i ovaj ritual vise nije vrijedio. Sada zakurblam s cokom, jednom bez, dodam kontakt dodam malo jaci gas i pali.

Neki dan je Gigi bio do mene, on recimo drzi cok kod paljenja.

Na maloj telki sam palio s cokom i bez gasa i cim uhvati spustam cok.

Uglavnom, ocito da se svaka eMZa pali za nijansu drugacije. Kad uhvatis "grif" metodom pokusaja i pogresaka, toga se drzis. Tesko mozes to skuziti uzastopnim paljenjem i gasenjem jer sve ovisi o prethodnom dotoku goriva, o zamascenosti svjecice i naravno o toplini motora. Primjerice kad mi je sad motor topao, pali bez prethodnog kurblanja i bez gasa.

Sve u svemu, kad je hladan trebas jednom do tri puta zakurblati, cok dati ili ne dati, gasa malo ili nimalo i to je to. Cijelo paljenje se vrti unutar ove dvije-tri stvari, a koliko puta, koliko gasa ili coka to ovisi o pojedinom motoru i to ces morati unutar prvih nekoliko dana sam probati.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pet ožu 30, 2012 5:36 pm

Ne palis odmah s kontaktom jer kurblanjem u prazno "dovodis" benzin i pumpas kompresiju. Kad dodas gas onda su ove stvari prethodno napravljene i lakse zapali.
Isto tako ima procedura za paljenje starih auta. Das pola gasa, das puni gas, samo pumpas papucicu, ne diras gas... to je cak pisalo u uputama kad su ti auti bili novi.

Usput, premjestio bih ovu temu u rubriku opcenito posto se tice svih eMZi ;) . Samo reci da si vidio ovo sto sam napisao tako da ti se ne izgubi tema.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
Dejan_22
Ugledni forumas
Postovi: 343
Pridružen/a: ned kol 01, 2010 7:57 pm
Lokacija: Osijek

Post Postao/la Dejan_22 » pet ožu 30, 2012 8:49 pm

Slobodno premjestite, jer citam bas cijeli forum pa nisam jos skuzio politiku kud koja tema ide i za ovo sam se dosta dvoumio pa se ispricavam ako i ubuduce promasim, nije namjerno.

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » pet ožu 30, 2012 8:59 pm

Nije nikakav problem. U principu pokusavamo teme koje su primjenjive za vise modela stavljati u opcenitu rubriku.
Posto sve eMZe imaju vrlo slicnu mehaniku, sve ih stavljamo u opceniti dio.

Sto se tice nekih problema s motorom, opet ukoliko je problem koji je primjenjiv na vise modela, stavljamo ga u "radionu".
Primjerice, sada je RR pitao za stelanje plovka sto je primjenjivo na svim modelima, odnosno moze se svesti na jedan problem i lagano se nadje tema u toj rubrici ukoliko netko bude isti problem imao za pola godine. Da je to pitanje u njegovoj garazi, vise ga nitko ne bi nasao.

Sve u svemu, i ako se nesto stavi u "pogresnu" rubriku (makar niti jedna nije pogresna, ovako razvrstavamo zbog lakseg snalazenja), isto ovako cu obavijestiti da selim temu u drugu rubriku i sve OK.

Nisi nista pogrijesio, sve je u redu :wink: .
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
ShumiZmajcek
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 2140
Pridružen/a: uto kol 24, 2010 4:57 pm
Lokacija: Srbija, Arilje

Post Postao/la ShumiZmajcek » pet ožu 30, 2012 9:39 pm

ernesto je napisao/la:Paljenje eMZe vise spada u sferu poznavanja vlastitog motora nego u strucnost. Svaki puta drugacije.

Onda sam skuzio. Trebalo je dva puta zakurblati na prazno, dodati kontakt i gasa tek toliko da se malo-malo napne sajla. Na temperaturama oko nule ili ispod, trebalo je jednom zakurblati na prazno s cokom, jednom bez, spustitu cok, dati kontakt i minimalno gasa i odmah bi zapalio. Cim zapali dam cok na par sekundi i vratim ga na nulu.
.
sve je objasnjeno!! :wink: obavezno hladan(nije paljen ceo dan) sa cokom!! a ako nije paljen 2h naprimer + stajao na suncu nema potrebe za cokom kontakt, i na prvu kurblu mora da upali ako je sve ok!!! :wink:

Avatar
Dejan_22
Ugledni forumas
Postovi: 343
Pridružen/a: ned kol 01, 2010 7:57 pm
Lokacija: Osijek

Post Postao/la Dejan_22 » sub ožu 31, 2012 12:42 am

Hvala

Avatar
kosta
Nepopravljivi MZ fanatik
Postovi: 1096
Pridružen/a: čet tra 23, 2009 6:59 pm
Lokacija: Zagreb

Post Postao/la kosta » uto stu 05, 2013 5:01 pm

Kurblam k'o mulac cijeli dan, sa čokom, bez čoka, bez svijećice, , sa pljugom u čubama..... nebi pa da ti je Bog brat.
Iskra je lijepa plava, čuje se kad pucne, benzina ima jer mi je svijećica mokra nakon kurblanja ( 5-6x), ali ni takta ne daje.
Frgazer je bio raskopan, očisćen, opran i sve vraćeno na prvotne postavke, iglica je na 2 i 3 zarezu odozgora (onaj dupli llimić), svjećica w22fsu Denso, platine otvaraju na cca 3mm prije gmt, otvorene su na full 0.35.
Ima tragova goriva, par kapljica na onoj šelni kod spoja grane i auspuha, znači da sam ga presaugal, ali ni da pukne iz topa, ni kapi života u njemu
:(
Ako se vozimo u skupini, i ja ne mogu pratiti brzinom ostale, svi me napuštaju, a mene mogu pojesti medvjedi u Gorskom kotaru, i još ću bit sam kriv jer ne mogu voziti brže?
http://ubmc.hr/

Avatar
ernesto
Site Admin
Postovi: 13370
Pridružen/a: čet vel 28, 2008 2:53 pm

Post Postao/la ernesto » uto stu 05, 2013 5:38 pm

Svaka eMZa se drugacije pali, ja bez kontakta zakurblam, drugi puta s cokom, dam kontakt, rucicu gasa okrenem tek toliko da osjetim otpor sajle (znaci nema skoro bas nis gasa), i zapalim. Na jednoj tako drzim na slabom gasu, na drugoj treba dati malo jaci gas, na trecoj je trebalo samo okrenuti cok i odmah vratiti natrag.

U principu dok radi je bez coka jer su mi se s cokom gusile i unistavale svjecicu.

Sad ne znam kako ide s tom iglom (terminoloski, neko kaze da je digao, neko da je spustio), ali pokusaj spustiti plovak za zub na igli, znaci da plovak nize stoji, sad dal si terminoloski digao ili spistio iglu ne znam.
Bolje zivjeti sto godina kao bogatas, nego tjedan dana kao siromah.

Avatar
ShumiZmajcek
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 2140
Pridružen/a: uto kol 24, 2010 4:57 pm
Lokacija: Srbija, Arilje

Post Postao/la ShumiZmajcek » uto stu 05, 2013 6:52 pm

Kosta, nadji nekog i upali ga na gurku! presisao ti je.. ;) posle palis ovako 1 na kurblu sa sauhom, vratis sauh, das kontakt i pali, ako nece ponovis postupak.. :) nikako vise od 3 puta kurblati. Leti palim bez sauha samo kontakt i palim, sad kad je malo hladnije palim kao sto sam napisao! :)

A sad lepo guuuraaaj.. :D ima da upali.. ;) :D

Avatar
RAZZOR
Okorjeli MZ ovisnik
Postovi: 3030
Pridružen/a: ned lip 07, 2009 9:41 pm
Lokacija: Beli Manastir

Post Postao/la RAZZOR » uto stu 05, 2013 8:12 pm

gurka i to je to
AUTODIAGNOSTIKA I PODESAVANJE (AUDI,VW,SEAT,SKODA)
POLIRANJE FAROVA
SLAZEM ILI PO POTREBI PROVLACIM NOVU STRUJU NA MOTORIMA
TEL. 0955142224

Avatar
kosta
Nepopravljivi MZ fanatik
Postovi: 1096
Pridružen/a: čet tra 23, 2009 6:59 pm
Lokacija: Zagreb

Post Postao/la kosta » uto stu 05, 2013 8:38 pm

Doći će Božo u srijedu, zavezal bum ga za auto, pa nek me šlepa..
A ovo 3 puta, ja sam maznul po kurbli 100x, pa imal sam Tomose do sad.
A kaj nakon 3 puta i neće,koliko čekat, minut dva, pol vure, tjedan.......
Ako se vozimo u skupini, i ja ne mogu pratiti brzinom ostale, svi me napuštaju, a mene mogu pojesti medvjedi u Gorskom kotaru, i još ću bit sam kriv jer ne mogu voziti brže?
http://ubmc.hr/

Odgovori